Logo Elgiganten
Jämför produkter Du kan jämföra upp till 3 produkter
 Elgiganten Plus

Vanliga frågor

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren om kundklubbens fördelar och hur man köper och returnerar medlemserbjudanden. Hittar du inte svaret på din fråga kan du chatta med oss online eller ringa oss. Du kan också besöka en av våra butiker så hjälper vi dig..


1. Vad är Elgiganten Plus?

Elgiganten Plus är en kundklubb. Ett medlemskap i Elgiganten Plus ger dig rabatter på utvalda medlemsprodukter, spännande erbjudande samt tips och råd. Du kommer också att få inbjudningar till temakvällar och kundkvällar och möjlighet att få erbjudanden före alla andra.


2.Vem kan bli medlem?

Elgiganten Plus är öppen för alla privatpersoner som fyllt 18 år och medlemskapet är helt gratis.



3. Vilka fördelar ger klubben?

Kundklubbserbjudandet varierar och uppdateras varje månad. Erbjudandet baseras på medlemmarnas egna önskemål, säsongen och hur bra avtal vi kan förhandla fram för klubben.



4. Hur får jag information om medlemsfördelarna?

Varje månad uppdaterar vi kundklubbserbjudandna och alla medlemmar får automatiskt ett e-postmeddelande den första dagen i månaden där vi presenterar de nya erbjudandena. Information om erbjudandet finns också på elgiganten.se/klubb. Du får också information om nya produkter, inbjudan till fysiska och streamade evenemang samt tips från specialister.



5. Måste jag köpa något för att vara medlem?

Nej, du är inte skyldig att köpa produkter och tjänster som medlem.



6. Hur anmäler jag mig?

Du kan bli medlem i Elgiganten Plus genom att anmäla dig via bli-medlem-knappen på den här sidan eller genom att besöka en av våra butiker. Du kan också skicka ett sms med kodordet ”klubb” till 72323. Observera att anmälan måste göras via ett svensk mobilabonnemang. Eftersom vi enligt lag är skyldiga att bevisa att det är du som har registrerat dig i kundklubben, kan du tyvärr inte registrera dig genom att ringa vår kundtjänst.



7. Hur går jag ur Elgiganten Plus?

Det är lätt att gå ur klubben. Logga in på elgiganten.se och ta bort krysset från ”jag anmäler mig till Elgiganten Plus”. Du kan också besöka någon av våra butiker. Det kan ta upp till tre dagar innan vi har uppdaterat alla våra system.



8. Hur länge gäller medlemskapet?

Det gäller fram tills dess att du går ur Elgiganten Plus. Det finns inga krav på medlemstidens längd.



9. Har medlemskapet en bindningstid?

Nej, det finns ingen bindningstid.



10. Kostar det något att vara medlem?

Nej, medlemskapet är gratis.



11. Hur behandlas informationen om mig?

Information om medlemmarna behandlas på ett tryggt och säkert sätt och i enlighet med lagar och regler.



12. Raderas min information när jag avanmäler mig från klubben?

Den information vi har om dig raderas inte automatiskt när du går ur kundklubben. Du måste skicka en skriftlig förfrågan till oss för att dina kunduppgifter ska raderas.



13. Kan jag överföra fördelarna och personliga erbjudanden till andra?

Nej, du kan inte överföra personliga erbjudanden och fördelar till andra.



14. Hur avanmäler jag mig från att få nyhetsbrev från kundklubben?

Det enklaste sättet att avanmäla sig från nyhetsbreven från kundklubben är att använda avanmälningslänken längst ned i nyhetsbrevet. Du kan också logga in på elgiganten.se, ringa oss eller säga till när du besöker någon av våra butiker. Bra att veta är en avanmälan av nyhetsbrevet innebär att du samtidigt går ur klubben och inte längre kan köpa kundklubbserbjudanden till medlemspris.



15. Hur returnerar jag varor som jag köpt genom Elgiganten Plus?

Du tar med dig varan och kvittot till någon av våra butiker och returnerar den på vanligt sätt. Om du har köpt varan på elgiganten.se kan du välja att returnera den i någon av våra butiker eller skicka tillbaka den till oss per post. Glöm inte att bifoga returformuläret. Se köpvillkor.



16. Vart vänder jag mig om jag har frågor om Elgiganten Plus?

Du kan antingen besöka en av våra butiker, ringa oss eller använda chatt-funktionen på elgiganten.se



17. Kan jag ångra ett köp?

Du har 30 dagars öppet köp på våra produkter, med några få undantag. (Mobiltelefoner och andra produkter med abonnemang, programvara samt spel/filmer med bruten försegling.) Glöm inte att ta med dig kvittot till butiken.



18. Vad händer när jag går ur klubben?

Då upphör ditt medlemskap och du har inte längre möjlighet att använda dig av medlemserbjudandena i Elgiganten Plus.



19. Jag får inte medlemspris när jag handlar varan på nätet.

Det tar upp till ett dygn efter det att du har anmält dig som medlem i en butik eller skickat ett sms med ordet ”klubb” till 73232 innan du kan handla på nätet. Om du har anmält dig och skapat en profil på nätet kan du handla direkt på nätet. Det är viktigt att du anger samma e-postadress när du ska handla på nätet som du använde när du anmälde dig till kundklubben. Om du har angett olika e-postadresser kan vi inte identifiera dig.



20. Jag handlar i Sverige, men bor i Norge. Kan jag gå med i Elgiganten Plus?

Du måste ha en bostadsadress i Sverige för att kunna gå med i kundklubben. För att kunna gå med i kundklubben genom att skicka kodordet ”klubb” via sms till 72323 måste anmälan göras via en mobiltelefon som har ett svenskt mobilabonnemang.