Jämför produkter Du kan jämföra upp till 3 produkter
Få de nya vitvarorna, TV:n eller datorn levererad till dörren!

Vi tar hand om hemleveransen

Om du har köpt en blytung torktumlare eller en gigantisk TV hos oss, så ska du slippa släpa ut den till bilen själv. Elgiganten tar han om hemleveransen, så att du bara kan slappna av och ta det lugnt.
Elgiganten är More Than Things

Vad kan levereras?

Alla varor som väger mer än 35 kg kan levereras hem till dig. Om du beställer flera saker samtidigt – exempel en tung TV plus några spel – kan det hända att TV:n körs hem medan spelen levereras med post. Kolla det här med kundtjänst vid beställning, det beror lite på om de beställda varorna levereras av en tredje part eller inte.

Hur beställer jag?

Beställning av hemleverans kan utföras på två sätt – online eller i butik:

  • När du köper varan i butiken kan välja dag och ungefär när på dagen du vill att vi ska komma hem till till dig. Det är tyvärr inte möjligt att välja ett exakt klockslag, men chauffören ringer dig alltid 30 minuter innan ankomst.
  • Det är även möjligt att beställa hemleverans när du handlar online. Då får du upp tid och datum efter att du har lagt varan i varukorgen.

Det finns två leveransalternativ: Till dörr eller till rum.

  • Om du väljer leveransalternativet «Hem till dörr/tomt», bär vi varan till första hinder. Det här kan vara till din ingångsdörr, trottoarkanten, porten eller liknande.
  • Om du har beställt leverans till rum, bär vi helt in dit du vil ha varan. Men då måste du också se till att det är gjort i ordning för det. På grund av arbetsmiljölagar måste de anställda ha på sig sko, så se till att ta bort mattor eller att täcka till golvet på förhand.

Vad kostar leveransen?

Priset beror lite på var du bor och vad slags typ av leverans du vill ha. Om du lägger en produkt i varukorgen, kan du få se exakt vad det kommer kosta att få varan levererad hem till dig. För uppdaterade priser, se här.
Hitta all info om hemleverans här

Mer än körande och bärande!

Behöver du mer hjälp, så att du kan komma snabbare i gång med att spela, se på TV eller tvätta kläder? Då finns Elgiganten redo att hjälpa till! Förutom hemleverans kan vi också göra det här för dig (köps separat):

  • Packa upp /slänga emballage: Blir du galen av att behöva öppna kartonger och slänga allt skräp efteråt? Vi kan fixa det för dig!
  • Montera: Vi hänger gärna upp TV:n på väggen, eller kopplar till vatten och ström till tvättmaskinen – för att nämna något. Se översikten för å se allt vi kan montera!
  • Installera: Vi kan hjälpa dig med att få bland annat TV, dator, mobil, värmepump eller träningsarmband helt redo att användas, så att du slipper att gå igenom hela processen själv.
  • Återvinna:Har du en gammal tvättmaskin som ska kastas så tar vi den med till återvinning för dig. Kom ihåg att du alltid kan lämna gamla produkter direkt till butiken – det här kostar ingenting!

Problem med leverans? Få svaret här

PROBLEM: Chauffören är försenad eller kom inte på avtalad dag

LÖSNING: Vi kommer alltid att meddela om vi ser några förseningar i leveransen. Kontakta oss om föraren inte dyker upp under den överenskomna perioden, så kommer vi att titta på möjligheten till leverans en annan dag

PROBLEM: Jag måste avbeställa eller ändra leveransen

LÖSNING: Om du ger besked minst 48 timmar i förväg, går det helt bra att ändra detaljerna – ta kontakt med kundtjänst,så fixar vi saken.

PROBLEM: Jag var inte hemma vid avtalad tid

LÖSNING: Om vi inte får varan levererad för att du inte var hemma, måste du beställa och betala för en ny hemleverans från oss. Om emellertid felet beror på att chauffören var försenad och du inte fick besked om det, tar vi på oss av kostnaden med ny leverans.

Hitta all info om hemleverans her

PROBLEM: Det saknas något i paketet!

LÖSNING:Ta kontakt med oss så fort som möjligt, så ska vi ta reda på det och se till att du får allt du ska ha.

PROBLEM: Varan blev skadad under transport

LÖSNING: Om olyckan har varit framme ska Elgiganten självfallet se till att du blir nöjd ändå. Det är viktigt att du dokumenterar skadan på en gång när du har packat upp – ta bilder och skriv ned vad som är fel. Om det är möjligt så är det toppen om du säger ifrån till chauffören om skadan. Ta också kontakt med vår kundtjänst och säg till om skadan. Vi kommer så snabbt som möjligt ge dig en ny vara, ta hand om reparation eller ge dig prisreducering – lite beroende av hur stor skadan är Läs mer om transportskador här.
Har du fortfarande frågor? Se mer under Leverans här.

Hitta all info om hemleverans här
Elgiganten är More Than Things