Information om Corona till våra kunder >>

Jämför produkter Du kan jämföra upp till 3 produkter

Hur Elgiganten påverkas av Covid-19​

Senast uppdaterad: 2020-03-24

Hälsan och säkerheten för Elgigantens kunder och medarbetare är vår högsta prioritet. Elgiganten följer noggrant utvecklingen samt myndigheternas beslut i frågan om coronaviruset och säkerställer att alla beslut tas i enighet med detta.

Några ord från vår VD

Kära kund,

Vi befinner oss i en situation som är ovan för oss alla. För oss på Elgiganten är säkerheten och hälsan för våra kunder och medarbetare vår högsta prioritet och därför önskar jag berätta lite kort om hur vi arbetar just nu.

Du kan handla som vanligt i våra varuhus, butiker och på elgiganten.se. Vår huvudfokus är att hålla verksamheten öppen så att vi kan fortsätta tillhandahålla uppkoppling, kommunikationsverktyg och produkter som möjliggör distansarbete. Utöver det har vi också hushållsprodukter för basala funktioner så som att förvara och laga mat.

På en del platser har vi justerat öppettiderna, om du går in på elgiganten.se – Hitta varuhus, får du information om öppettider för ditt närmsta varuhus.

Vi följer myndigheternas riktlinjer noggrant och vi har tagit en rad försiktighetsåtgärder. Till exempel har vi ökat noggrannheten av städning i alla våra varuhus och butiker samt förtydligat våra riktlinjer kring handhygien. Utöver det var vi tidiga med att införa hemkarantän för de som varit i utsatta områden samt skicka hem personal så fort de påvisade minsta symptom. Vi vill också be dig som kund att inte besöka våra varuhus och butiker om du känner dig krasslig. Är du i behov av rådgivning får du gärna besöka vår hemsida eller kontakta vår kundtjänst, så ska vi se till att hjälpa dig.

Våra leveranser och installationer kommer att utföras som vanligt. Skulle du bli sjuk eller inte ha möjlighet att ta emot leveransen ber vi dig kontakta vår kundtjänst som kan hjälpa dig boka om din leverans.

Självklart finns vi alltid tillgängliga online. Dina produkter kan levereras till din dörr om du föredrar det.

Ta hand om dig själv, dina nära och kära.

Vänligen,
Niclas Eriksson
VD Elgiganten

Datum: 2020-03-24

Kundtjänst

Vår kundtjänst ligger i Danmark och till följd av rådande bestämmelser kring att stänga skolor och institutioner, samt bestämmelser kring hur många som får vistas i samma lokal i Danmark så har vi behövt göra förändringar i våra öppettider.

Se uppdaterade öppettider för telefon och chatt här >>

Om du får vänta längre i kö än vanligt så se om du hittar svaret på din fråga här >>

Våra butiker och varuhus

Våra medarbetare och kunders säkerhet är vår högsta prioritet. För att motverka virusspridning har vi ökat noggrannheten av städning i våra varuhus runt om i landet och förtydligat riktlinjerna kring handhygien. Dessutom har hemkarantän för de som varit i utsatta områden varit praxis sedan coronautbrottets början och reserestriktioner för framtida resor har införts. Större möten och utbildningar som inte kan tas online har också ställts in.

Leveranser och installationer

Leveranser och installationer kommer att utföras som vanligt. Har du bokat en leverans och du är sjuk eller inte har möjlighet att ta emot leveransen ber vi dig kontakta vår kundtjänst som kan hjälpa dig boka om din leverans. Om du önskar kan vi även lämna leveransen utanför din dörr men det behöver avtalas med vår kundtjänst. Vid frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Vi kommer att uppdatera sidan löpande om det kommer nya bestämmelser eller om vi av annan anledning behöver justera utförandet av leveranser.

Köksplanering

För dig som pga rådande omständigheter inte vill besöka butiker kan du nu istället välja att genomföra en gratis köksplanering med en av våra köksspecialister via ett digitalt videomöte. Boka en tid online eller i butik, därefter kommer en köksspecialist ringa dig och då avtalar ni närmre kring hur mötet ska genomföras. Vid digitala möten skickar vi en länk till dig så att du enkelt kan ansluta till mötet och vi hjälper dig att komma igång. I det digitala mötet kommer du kunna följa planeringen direkt via video och beskriva hur du vill att ditt kök ska bli.

Här kan du boka ett möte online >>.

Leverans av Epoq-kök

I dagsläget har vi god kontroll på våra leveranser, men läget kan snabbt förändras beroende på hur situationen utvecklas.

Samtliga samarbetspartners meddelar att de är väl förberedda, och arbetet fortsätter på maximal kapacitet. All köksproduktion och alla leveranser fortlöper som normalt.

Vid eventuell leveransförsening av order/del av order blir du kontaktad av vår kundservice.

Om du har beställt monteringstjänst av en köksmontör, rörmokare eller elektriker, uppmanar vi dig att ha en direkt dialog med dem, och informera om eventuella förseningar till följd av coronaviruset. Kom överens om ett flexibelt avtal, med möjlighet att ändra datum.

Vi avråder dig därför från att demontera ditt gamla kök, innan det nya har levererats.

Vid frågor ring oss på telefon 0770 - 47 47 07.

Mer information om Epoq kundservice här >>