Hoppa över till innehållet Hoppa över till navigationsmenyn

 

Välkommen till Elgiganten Företags nya webbshop. Vi har fokuserat på att skapa en snabb och enkel beställningsprocess, för att du som företagare ska kunna effektivisera inköpen som du och din verksamhet önskar göra. I menyn överst i höger hörn hittar du en översikt över generella inställningar, orderhistorik och detaljer. Nedan hittar du information om hur du kommer igång.

 
 

Skapa en användare, välj lösenord och logga in

Om du är kund hos oss sedan tidigare, så behöver du nollställa ditt lösenord för att kunna logga in. Om du är ny kund, så kan du klicka här för att registrera dig.

När du klickar på "Logga in" så kommer du till en inloggningsruta, där du antingen kan logga in direkt, eller nollställa ditt lösenord. Genom att klicka på "Glömt lösenord" så skickas ett mail ut, där du väljer ditt nya lösenord.

Användare

När du är inloggad, så har du möjlighet att se vilka andra användare som är knutna till samma verksamhet. Detta hittar du under "Användare" under "Mitt företag", högst upp i höger hörn.

Om du vill lägga till fler användare, så går det att göra om du själv är administratör för verksamheten. Som administratör har du även möjlighet att ändra övriga användares information, ta bort användare som slutat på företaget, eller ge olika användare olika roller.

 

Så skapar du en ny användare och tilldelar roller

 

Med inbjudan

Under "Mitt företag" i höger hörn så väljer du "Användare". Därefter kan du själv välja om du vill skapa användaren själv, eller om du vill skicka en inbjudan per e-post. Om du skickar en inbjudan per e-post så behöver du endast uppge personens e-postadress samt vilken roll som användaren ska ha. Sedan kan den nya användaren själv slutföra registreringen.

Lägg till användaren själv

Väljer du att registrera användaren själv så är det du som fyller i nödvändig information, så som;

  • För- och efternamn
  • E-postadress
  • Grupp
  • Roll
  • Godkända betalningsmetoder

Tilldela roller

Du kan skapa så många användare du vill. När användaren är skapad kommer användaren att få ett mail med den information som krävs. För att ändra information om användare klickar du på användarens namn och ser då de registrerade uppgifterna. Genom att klicka på "ändra" -funktionen kan du ändra dessa. Möjliga roller är:

  • Administratör: Samtliga rättigheter. Kan ändra generell företagsinformation inklusive adresser, hantera användare och begränsa andra användares rättigheter.
  • Befattningshavare: Kan se företagets orderhistorik, men med mer begränsade administratörsrättigheter än administratören. 
  • Kund: Som kund ges man möjlighet att beställa produkter, men har ingen tillgång till att ändra företagets generella uppgifter. Kan bara se sin egen köphistorik, och budgeteras av administratören.
  • Godkännare: Kan inte beställa produkter, utan endast attestera beställnigar gjorda av andra på företaget.

Som administratör kan du ta bort användare, godkänna ändringar, ge tillgångar och lägga till en användare under en ny enhet.

 

Kostnadsställen

 

Sätt budget för din verksamhets olika kostnadsställen

Kostnadsställen kan läggas till av en administratör. Detta görs från "Mitt företag"-sidan och det är även där som du sätter en budget för de olika kostnadsställen som du skapar. Detta är användbart om du har flera användare/avdelningar som kan göra beställningar, där respektive beställare isåfall har en budget att förhålla sig till.

Skapa nya kostnadsställen

Funktionen för att lägga till nya kostnadsställen hittas i första delen för kostnadsställen under "Mitt företag". Klicka på "Lägg till nytt" som finns längst upp i listan över befintliga kostnadsställen. När kostnadsstället är registrerat trycker du på kostnadscentral-ID. Här har du möjlighet att ändra inställningar för kostnadsstället. Det är också på denna sida du har möjlighet att ställa in en budget.

 

Betalningsalternativ

 

Betalning med kort

Vi accepterar kortbetalning med VISA och Mastercard. Pengar reserveras vid beställningstillfället och dras sedan i samband med att leveransen sker. Observera att pengar kan komma att dras innan leveransen skett, om leveransen är längre framåt i tiden.

Ansök om faktura:

  • Registrera din verksamhet hos Elgiganten Företag
  • Logga in, och klicka på till "Mitt företag"
  • Välj "Bli fakturakund" i dropdown-menyn
  • Klicka på "ansök om faktura"
 

Har du några frågor?

Kontakta oss så hjälper vi dig att komma igång! 
Telefon: 0771-116 116 
E-post: b2b@cc.giganten.se