Hoppa över till innehållet Hoppa över till navigationsmenyn

Hur Elgiganten påverkas av Covid-19

 

Senast uppdaterad: 2020-03-17

 

Hälsan och säkerheten för Elgigantens kunder och medarbetare är vår högsta prioritet. Elgiganten följer noggrant utvecklingen samt myndigheternas rekommendationer och regeringens beslut i frågan om coronaviruset och säkerställer att alla beslut tas i enighet med detta.

 

Kundtjänst

Vår kundtjänst ligger i Danmark och till följd av rådande bestämmelser kring att stänga skolor och instruktioner, samt bestämmelser kring hur många som får vistas i samma lokal i Danmark så har vi behövt göra förändringar i våra öppettider. Se uppdaterade öppettider för telefon och mejl här.

 

Våra butiker och varuhus

Våra medarbetares och kunders säkerhet är vår högsta prioritet. För att motverka virusspridning har vi ökat noggrannheten av städning i våra varuhus runt om i landet och förtydligat riktlinjerna kring handhygien.

Dessutom har hemkarantän för de som varit i utsatta områden varit praxis sedan coronautbrottets början och reserestriktioner för framtida resor har införts. Större möten och utbildningar som inte kan tas online har också ställts in.

 

Leveranser och installationer

Leveranser och installationer kommer att utföras som vanligt. Har du bokat en leverans och du är sjuk eller inte har möjlighet att ta emot leveransen ber vi dig kontakta vår kundtjänst som kan hjälpa dig boka om din leverans.

Om du önskar kan vi även lämna leveransen utanför din dörr men det behöver avtalas med vår kundtjänst.

Vid frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Vi kommer att uppdatera sidan löpande om det kommer nya bestämmelser eller om vi av annan anledning behöver justera utförandet av leveranser.