Hoppa över till innehållet Hoppa över till navigationsmenyn

Vanliga frågor

För att hjälpa dig att hitta svar på dina frågor så har vi sammanställt vanliga frågor och svar. För att göra det så enkelt som möjligt för dig att hitta det du söker, så har vi delat in frågorna i olika kategorier; 
Allmäna frågor, Beställning, pris och faktura, Leverans, samt Garanti och service. De oftast ställda frågorna hittar du helt enkelt under respektive kategori.

Hittar du inte svaret på din fråga nedan, kontakta oss här, så hjälper vi dig!

Allmäna frågor:

För att göra det enkelt som möjligt för dig som företagare att komma igång, så har vi tagit fram en enkel guide för de vanligaste funktionerna. Guiden hittar du via denna länk.

  • För att registrera dig, klicka på "Registrera" upp i höger hörn på denna sida, fyll i efterfrågade uppgifter och följ sedan instruktionerna.
  • Du kan även kontakta vårt kunddcenter för företag på 0771-116 116 så hjälper vi till med registreringen.

För att hitta ditt närmaste företagscenter,  klicka på denna länk.

Det kan bero på flera saker. För att kunna genomföra en beställning så behöver din användare ha rollen "kund". Det ställs in under "Användare" på dina sidor. Om du har problem med att slutföra din beställning, kontakta oss via telefon på 0771-116116, eller maila oss på foretag@giganten.se så hjälper vi till.

Om du inte hittar svaret på din fråga här, så kan du kontakta vårt kundcenter genom att ringa 0771-116116, eller maila oss på foretag@giganten.se, så hjälper vi dig så snabbt vi kan.

Beställning, pris & faktura:

Alla företag kan ansöka om att bli fakturakund hos Elgiganten Företag. Detta görs efter att du har registrerat ett konto hos oss. Logga in, välj "mitt företag", och sedan "bli fakturakund" i menyn. Klicka där på "Ansök om faktura". Observera att det kan ta någon dag innan din ansökan har behandlats. Här kan du läsa mer om våra betalningsalternativ.

Fakturan skickas från oss när din beställning lämnat vårt lager. Observera att vi även kan komma att leverera din beställning i flera försändelser, ifall inte alla produkter finns på lager vid beställningstillfället.

När du är inloggad på ditt konto hos oss, så hittar du information om dina beställningar genom att klicka på "Mitt företag" och sedan "Kontoöversikt".

Ja. Du kan betala VISA eller Mastercard när du handlar hos oss.

I utgångspunkt så erbjuder Elgiganten Företag samma priser som Elgiganten.se. Detta inkluderar bl a  våra löpande annonser och kampanjpriser. Generellt så gäller en (1) annonsvara per kund på våra kampanjvaror. Har du behov av att göra ett lite större inköp så kan du kontakta oss via detta formulär.

Med hjälp av funktionen "Visa priser ink/ex moms" uppe till höger på vår sida så väljer du själv om du önskar se priserna med eller utan moms.

Leverans:

Mindre produkter (upp till 35kg) levereras som företagspaket till ditt företag. Normal leveranstid är 2-3 arbetsdagar, men vi gör allt vi kan för att leverera din beställning så snart som möjligt. Har du beställt en produkt som inte finns på lager vid beställningstillfället så skickar vi ut den så snart den inkommit till oss.

För större varor (vitvaror, stora TV och liknande) så levererar vi på den dag och tid som du själv har valt i kassan när du gjorde din beställning. 

Leveranser av mindre produkter, som skickas som paket kan spåras via denna länk. Större varor levereras på utsatt dag och tid som du valde i kassan och aviseras via telefon ca 30 minuter före leverans. Har du några frågor inför en leverans av större varor, kontakta vårt kundcenter.

Om du behöver avboka din beställning så kan du göra det så länge den inte har packats. Om din beställning har packats så har vi tyvärr ingen möjlighet att stoppa den från att skickas.
Om du köpt något större, som ska levereras enligt en tidsbokning du gjort, så går det bra att ändra denna tid om du kontaktar oss minst två arbetsdagar innan leveransen sker. Baserat på lediga dagar och tider hos vår transportör så erbjuder vi dig en ny leveranstid.

Garanti och service:

Om du har behöver hjälp med service eller reparation så har du flera möjligheter. Du kan börja med att läsa vad som gäller för just din produkt. Här hittar du våra supportsidor. På våra supportsidor hittar du kontaktuppgifter till samtliga leverantörer, och ofta kan du få hjälp direkt över telefon, utan att behöva ta dig in till något av våra varuhus. Självklart kan du även kontakta vårt kundcenter direkt om du vill ha hjälp direkt från oss. Kontaktuppgifter till vår kundtjänst hittar du här.

Om du har lämnat in en produkt för service/reparation hos oss så kan du följa din reparation här. 

Vi kommer även att hålla dig uppdaterad via SMS/telefon när din service är färdig, eller om verkstaden har några kompletterande frågor som de behöver ha svar på för att kunna utföra servicen.

När du handlar av Elgiganten Företag så ger vi dig ett års garanti på dina produkter.