Hoppa över navigation
man on computer in office

Hur lång tid bör det ta att reparera en dator?

När företagets elektroniska utrustning kraschar håller Utökad garanti hjulen igång. Det handlar om att snabbt få tillbaka utrustningen och att upprätthålla produktiviteten.

En frustrerad man som tar sig till huvudet medan han tittar på sin bärbara dator framför sig på skrivbordet

Undvik stopp

Elektronisk utrustning är en stor del av arbetsvardagen hos de flesta små och medelstora företag – allt från kaffebryggaren till telefonerna. När något slutar att fungera märks det tydligt i det  dagliga arbetet, oavsett om det är en dator som kraschar eller diskmaskinen som lägger av. Oförutsedda problem är tillräckligt frustrerande i sig själva, men än värre är väntetiden och ovissheten som uppstår i förbindelse med en reparation. Behöver du behöva vänta en dag, en vecka – eller en hel månad?

”Med Elgiganten behöver du inte oroa dig – vi fixar det! Eftersom vi vet hur viktiga de här produkterna är i ditt dagliga arbete har Elgiganten utvecklat en specialtjänst – Elcare utökad garanti – som säkerställer att trasig utrustning repareras snarast möjligt”, säger Tania Prorokovic, kundansvarig på Elgigantens B2B-avdelning, Elgiganten Företag, i Göteborg.

Kundtjänstmedarbetare med headset som hjälper kund via telefon

Så fungerar det

När produkterna lämnas in för reparation kontaktar Elgigantens servicetekniker er redan nästa arbetsdag för att avtala en passande tidpunkt för service. De flesta reparationer genomförs inom 1-3 arbetsdagar.

”Ibland tar det längre tid beroende på olika faktorer bortom vår kontroll, t.ex. möjligheten att få tag i delar, och därför gör vi allt vi kan för att erbjuda en ersättningsprodukt under serviceperioden”, förklarar Prorokovic.

All logistik förenklas, och utrustningen kan hämtas och levereras hos företaget. Vi håller även ordning på kvitton och annat pappersarbete. Under tiden får kunden en egen webblänk där status på reparationen uppdateras löpande.

”Vi får mycket positiv feedback på den här tjänsten. Kunderna är särskilt nöjda med den enhetliga hanteringen av reparationer eftersom de kan följa varje steg i processen”, säger Elgigantens kundansvariga.

Tre olika garantier:

Med tjänsten Utökad garanti kan du välja mellan tre olika garantier, utifrån just dina behov:

  1. Workshop: Du lämnar produkten i en av våra butiker eller skickar den till ett reparationscenter.
  2. On-site: Garantireparationer som utförs på din arbetsplats
  3. Premium: Ersättning/bytesgaranti

Elcare Utökad garanti

Upptäck alla Elcare-produkter