KundtjänstFörsäkring: Så anmäler du en skada

Behöver du göra en skadeanmälan?
Om du har köpt en försäkring för din produkt och din produkt har blivit stulen eller förstörd kan du göra en skadeanmälan genom att klicka på länken nedan:

Anmäla en skada?
Om du har köpt en produktförsäkring och en olycka har inträffat kan du skapa ett försäkringsärende genom att klicka på länken nedan.



1. Hitta ditt kvittonummer
Kvittonummer kan refereras till som Unikt ID, kontantnota eller fakturanummer på ditt kvitto eller din faktura.

2. Hitta IMEI-numret
Se till att ha din enhet och IMEI-numer redo innan du startar. IMEI står för International Mobile Equipment Identitet. Du kan se det som din telefons fingeravtryck – det är ett 15-siffrigt nummer som är unikt för varje enhet.

3. Inloggningsportal
Beskriv skadan eller problemet du har med enheten i portalen
och få ditt personliga lösningsalternativ.
Betala avgiften inom 24 timmar och du får en e-post som innehåller all information du behöver för att få din enheten reparerad. Enkelt eller hur?

4. Stäng av spårning
Innan du startar, glöm inte att stänga av Hitta min iPhone / Android funktion eller liknande.
Detta gör du enkelt i dina inställningar eller online, stegen varierar från mobil till mobil.
* Notera att om denna inte är avstängd kommer mobilen inte att kunna repareras, och du kan komma att debiteras en avgift.