
Retur och ändring av order
Har du beställt en produkt av oss och undrar om du kan ändra eller avbeställa din order? Var lugn, vi hjälper dig! På den här sidan hittar du allt du behöver veta om retur och ändring i en befintlig beställning.
Butik
Så här gör du:
- Besök din närmaste Elgiganten butik och ta kontakt med en av våra medarbetare. Här kan du alltid returnera varor.
- Kontakta vår kundtjänst för att ändra en order
- För att få snabbast möjliga hjälp är det bra om du har kvitto eller ordernummer lätt tillgängligt
Kom ihåg att du alltid kan kontakta vår kundtjänst om du har några frågor.
Online
Så här gör du:
- Kontakta vår kundtjänst om du vill ändra din order. Vi har möjlighet att göra ändringar i en beställning fram tills det att varan har skickats från vårt lager.
- Om varan redan har skickats kan du returnera den i butik.
- Har du inte möjlighet att lämna in den i en butik kan du istället skicka den i retur.
Varan returneras till vårt returcenter:
Elgiganten Returcenter Elgiganten C/O Bring
Bordsvägen 3
558 10 Jönköping
Produkten ska skickas tillbaka till oss med BRING som företagspaket (ej REK.) om möjligt i originalemballaget, tillsammans med ångerrättsblanketten (som bifogades orderbekräftelsen du fick via e-post). Blanketten kan laddas ner [här] . Köparen står för portot. Ordern krediteras och du får tillbaka det belopp du eventuellt har betalt.