Transportskada
Om produkten skulle vara skadad när du mottar den, reparerar eller ersätter vi den utan kostnad.
Stora varor levererade med hemleverans
Så här gör du:
- Packa försiktigt upp emballaget och inspektera noggrant innehållet. Notera och ta bilder av skadan (gäller även skador på emballage).
- Om möjligt, rapportera till chauffören som levererade varan.
- Anmäl skadan så fort som möjligt.
Vi behöver:
- En närbild som tydligt visar skadan på din produkt samt en helhetsbild på produkten
- Beskrivning av skadan.
- Kvittonummer eller unikt ID som du finner långt upp till höger på ditt kvitto
- Skriv också med om det var några skador på emballaget
OBS - Undvik att använda den skadade produkten om det är en omfattande skada som kan påverka funktionen.
Varor levererade via post
Så här gör du:
- Packa försiktigt upp varan och undersök den noggrant. Notera och ta eventuellt en bild på skadan.
- Anmäl skadan så fort som möjligt till vår kundtjänst.
- När retursedeln är mottagen, returnerar du varan utan kostnad
Skadade varor skall alltid returneras med tillhörande tillbehör och emballage.
Registrera skada
Efter att du har registrerat en skada blir du kontaktad av vår kundtjänst för vidare behandling av ärendet. Vi tar kontakt med dig så fort vi har möjlighet. Du kan givetvis också alltid kontakta vår kundtjänst för hjälp och information
Ta vara på alla tillbehör och emballage. Produkten kan bli utbytt, reparerad eller få ett prisavdrag beroende på skadans omfattning.