
Varför välja att betala senare?
Betala senare innebär att du kan skjuta fram betalningen för ditt köp. Det vanligaste alternativet är att du betalar ditt köp i slutet av nästföljande månad. Om du inte vill betala hela beloppet kan du även dela upp betalningen i efterhand.
Köp nu och betala senare
Betala senare passar dig som önskar att testa produkterna och betala efter du fått varorna.
Du samlar alla dina inköp på ditt Ecster Elgiganten-konto och betalar när du får din räkning.
Du har även möjlighet att betala ett lägre belopp och då tillkommer ränta enligt kontots villkor.
Elgigantenkonto med Mastercard
När du delbetalar eller betalar senare hos Elgiganten öppnar du upp en kontokredit med ett köputrymme.
Till kontot ingår ett kreditkort från Ecster. Kortet är ett Mastercard-kort med många fördelar såsom upp till 60 dagars räntefritt vid kortköp, bonuspoäng på alla köp, bensinrabatt, mobil- och klockbetalning, reseförsäkring med mera. Allt detta med 0 kr i årsavgift.

Villkor:
Räntor och avgifter
Årsavgift 0 kr
Årsränta f n 23,42%
Administrativ avgift 39 kr/mån
Vid en fullt utnyttjad kredit på 10 000 kr blir totalt belopp att betala 12 810 kr beräknat på en antagen återbetalningstid om 12 månader. Den effektiva räntan blir då 32,02%
Hur fungerar finansiering
För att ansöka om ett nytt Ecster Elgigantenkonto med kort måste du uppfylla om våra grundkrav:
- Över 18 år.
- Stadigvarande inkomst av tjänst eller aktiv näringsverksamhet.
- Inga betalningsanmärkningar.
- Inte ha skyddad identitet.
Appen
Med hjälp av appen kan du hålla koll på dina betalningar och se fakturor, transaktioner och delbetalningar. Har du ett kort från Ecster kan du aktivera det i appen. Där kan du också höja kreditgränsen eller delbetala köp i efterhand. Appen är gratis
och finns för både iPhone och Android.

Kontakta Ecster
Hitta svaret själv:
Ta gärna en titt i vår FAQ med vanliga frågor och svar.
Ring oss:
Vi har öppet vardagar 9-18.
Delbetalning och kort: 08-701 46 67
Mejla:
Vi kan hjälpa dig med generella frågor via mejl, skicka din fråga till kundservice@ecster.se. Om din fråga kan kräva att du identifierar dig som kund hos oss ber vi dig i stället ringa till oss.
Läs mer om våra finansieringsalternativ:
I dessa artiklar kan du läsa mer om våra tillgängliga finansieringsalternativ.

Delbetalning
Vi är tycker det är viktigt att du som kund ska ha möjlighet att välja den produkt som passar dig bäst. Med hjälp av Elgigantenkontot och kortet kan du dela upp betalningen och välja det månadsbelopp som passar dig bäst.

Köksfinansiering
Med köksfinansiering kan du välja en delbetalning med lång löptid och ansöka om belopp upp till 150 000kr.
Frågor och svar
Din första faktura kommer normalt* månaden efter att du har mottagit dina varor, observera att beloppet på din fakturan kan komma att justeras vartefter du får din leverans om din order är uppdelad i flera försändelser.
Har du till exempel mottagit dina varor i juni kommer din första faktura förfalla den sista juli. När du handlar i ett av våra varuhus kan fakturan komma månaden efter köp även om planerad leverans är längre fram i tiden.
Du kan se dina aktuella fakturor genom att logga in på ecster.se eller i appen.
Betalar du via pappersfaktura brukar den landa i postlådan i mitten av månaden.
Har du registrerat dig för e-faktura kan du se fakturan i din internetbank runt den 10:e varje månad.
*Det finns ibland speciella betalningsalternativ som innebär att man skjuter på betalningen i flera månader.
Då kommer fakturan samma månad som den ska betalas.
Normalt* betalar du hela eller delar av beloppet månaden efter att du har mottagit dina varor, observera att beloppet på din fakturan kan komma att justeras vartefter du får din leverans om din order är uppdelad i flera försändelser.
Har du till exempel mottagit dina varor i Juni kommer din faktura i mitten av Juli och den ska betalas innan den sista juli. När du handlar i ett av våra varuhus kan fakturan komma månaden efter köp även om planerad leverans är längre fram i tiden.
*Det finns ibland speciella betalningsalternativ som innebär att man skjuter på betalningen i flera månader. Då kommer fakturan samma månad som den ska betalas.
I månadsbeloppet ingår även avgifter och eventuell ränta.
Ja, du kan alltid betala in extra eller välja att betala in hela din resterande skuld på en gång.
Nej, du kan inte ansluta till autogiro.
Däremot kan du få din månadsfaktura som e-faktura, vilket du anmäler via din internetbank.
Ja, vi erbjuder e-faktura för dig som har kort, konto, delbetalning eller lån hos oss.
Anslut via din internetbank.
Oavsett om du betalar din faktura via e-faktura eller "papper" betalar du en administrativ avgift.
Denna kostnad täcker de administrativa kostnaderna runt hanteringen av din delbetalning, kort eller konto.
Med effektiv ränta eller effektiv årsränta avses kostnaden (ränta och avgifter) för en kredit uttryckt som en årlig räntesats på kreditbeloppet. Den effektiva räntan gör det lättare att jämföra kostnaderna mellan olika krediter.
Med hjälp av appen kan du hålla koll på dina betalningar och se fakturor, transaktioner och delbetalningar.
Har du ett kort från Ecster kan du aktivera det i appen.
Där kan du också höja kreditgränsen eller delbetala köp i efterhand.
Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.
Innan du börjar använda Elgigantenkortet måste kortet aktiveras. Du kan enkelt aktivera kortet genom att logga in i din Ecster-app eller via Ecster.se och klicka på hantera kort.
Logga in i din Ecsterapp eller via Ecster.se och klicka på "Höj kredit".
Det är enkelt att ansöka och du få svar direkt.
Du kan se din totala skuld genom att logga in eller via Ecsters app. Din befintliga skuld, per den sista dagen föregående månad, finns också alltid utskriven på din pappersfaktura.
Appen laddar du ner gratis från App Store eller Google Play.
Du kan avsluta ditt konto via Ecsters app eller logga in på www.ecster.se.
Gå in på "Kontoinformation" och "Avsluta konto".
Observera att det inte är möjligt att logga in igen eller göra anspråk på bonuspoäng efter att kontot avslutats.
Har du inte BankID så att du kan logga in? Kontakta då vår kundservice på tel 08-701 46 67 så hjälper vi dig.
Om en skuld finns på ditt konto så måste du kontakta oss per telefon.
Krediten försvinner normalt från UC inom några veckor då de hämtar information från oss månatligen.
Om du har en delbetalning, kort eller konto och missar att betala din faktura på utsatt betalningsdag så läggs en förseningsavgift till på nästkommande faktura. Du kan när som helst betala in beloppet som du missat att betala.
Om du missar att betala in helt kommer du behöva betala förseningsavgift och skuldränta på hela din kvarvarade skuld tills vi mottagit din inbetalning. Har du missat att betala in din Privatfaktura kommer vi skicka en påminnelse till dig med en påminnelseavgift.
Ja, men bara när du ansöker om en ny kontokredit eller en höjning av en befintlig.
För att få en ny pinkod behöver du beställa ett nytt kort med en ny kod.
Kontakta vår kundservice på tel 08-701 46 67 så hjälper vi dig.
Har du ändrat din adress hos Skatteverket behöver du inte göra någon extra anmälan till oss, vi uppdaterar vårt register mot deras.
Om du bor på en tillfällig adress rekommenderar vi att du skaffar e-faktura eller autogiro via din internetbank, då vi av säkerhetsskäl inte kan skicka fakturan till annan adress än den folkbokförda.
Ecster har kundservice på telefon 08 -701 46 67 vardagar mellan 9-18. Du hittar många svar i Ecsters app eller på ecsters inloggade sidor. Läs mer på Ecster.se/elgiganten.
Du som ansöker om Elgigantenkortet och kontot:
- Måste vara över 18 år.
- Ska ha en stadigvarande inkomst av tjänst eller aktiv näringsverksamhet.
- Får inte ha några betalningsanmärkningar.
- Kan ej ha skyddad identitet.