
Så här blir du företagskund hos Elgiganten
Det ska vara enkelt att vara företagskund hos Elgiganten, så nedan hittar du tydlig vägledning i hur du administrerar ett företagskonto.
Det ska vara enkelt att vara företagskund hos Elgiganten, så nedan hittar du tydlig vägledning i hur du administrerar ett företagskonto.
För att komma igång med inköpen så krävs det att du först loggar in eller skapar konto på företagssidan, detta kan du göra genom att klicka här och följa instruktionerna nedan:
- Klicka på ”Logga in” i höger toppmenyn.
- Har du inte upprättat ett företagskonto än, klicka på ”Skapa konto” på företagssidan och följ instruktionerna.
- När du har angivit din aktiveringskod, så är du redo att börja handla med ditt företag.

1. Bli företagskund
Det enda som behövs för att bli företagskund är ett organisationsnummer.
Läs mer om hur enkel processen är här nedanför.

2. Betala via faktura
Hos Elgiganten kan du självklart välja att betala via faktura. Klicka här för att ansöka om fakturabetalning.

3. Anmäl dig till nyhetsbrev
Ta del av vårt nyhetsbrev för företag och få information när vi släpper våra Black Friday-erbjudanden, men även guider och nyheter.
KONTAKTA OSS GÄRNA VIA FORMULÄRET NEDAN
Här hittar du kontaktvägar via telefon eller mail. Eller använd det enkla formuläret som du hittar här under.
- Kundtjänst Företag, Telefon: (+46) 0771 116 116
- Kundtjänst Företag, Mail b2b@elgiganten.se

Så här blir du B2B administratör
När du registrerar ert företagskonto kan du även registrera dig själv som B2B kund. Som B2B kund har du tillgång till kortbetalning, din egen adressbok och köphistorik. Önskar ni kontroll över andra användare registrerade på er verksamhet, få överblick över verksamhetens orderhistorik eller administrera verksamhetens fakturerings och leveransadresser, så krävs det att ni har en B2B administratorroll. För att ansöka om B2B administratorroll gör du följande:
- Logga in och gå till din profil genom att klicka på din profil uppe i höger hörn.
- Tryck på fliken ”Profil” och gå till alternativ ”Roll”
- Klicka på ”Ansök om administrationsrättigheter”
Kort därefter kommer vårt företagskundcenter att kontakta er för att verifiera din nya B2B administratörroll.

Så här ansöker du om fakturabetalning
När din förfrågan om att bli B2B administrator har blivit godkänt kan du enkelt ansöka om fakturabetalning så här:
- Logga in och gå till din profil genom att klicka på din profil uppe i höger hörn.
- Klicka på ”Ansök om faktura”
- Skapa/Uppdatera nu er verksamhets faktura-och leveransadresser under fliken ”Bolag”. Här kan ni sedan underhålla informationen.
Vi försöker besvara er fakturaförfrågan inom 24 timmar.

Rättigheter för de olika B2B-rollerna
B2B Kund
Har möjlighet att beställa produkter mot kortbetalning, men har inte rättigheter att se ändra verksamhetens information eller se köphistorik för andra än sig själv. Kan ansöka om B2B administrators rättigheter.
B2B Kund godkänd för fakturabetalning
Har möjlighet att beställa produkter mot kortbetalning, och möjlighet att se verksamhetens gemensamma faktura och leveransinformation. Har utöver detta även tillgång till eventuella prisavtal som verksamheten har med Elgiganten AB. Kan ansöka om B2B administrators rättigheter.
B2B Administratör
Har möjlighet att beställa produkter mot kortbetalning, och möjlighet att se och ändra verksamhetens gemensamma faktura och leveransinformation samt användare registrerade på verksamheten. Har utöver detta även tillgång till eventuella prisavtal som verksamheten har med Elgiganten AB. Kan ansöka om B2B administrators rättigheter.