Jämför produkter Du kan jämföra upp till 3 produkter

Black Friday - FAQ 

När startar Black Friday?
På elgiganten.se går startskottet redan på torsdag kl. 22.00 Våra varuhus slår upp portarna på fredag kl. 07.00 och våra Phonehouse-butiker öppnar ordinarie tid.

Gäller erbjudanden både på hemsidan och i era butiker?
Erbjudanden som vi annonserar kommer att gälla både på Elgiganten.se och i butik. Observera att våra Phonehouse-butiker inte har samma fullstora sortiment som övriga butiker. Det förekommer därför att annonsvaror inte finns till försäljning i dessa butiker.

Hur mycket får jag beställa av samma vara?
Vi har begränsning på hur många varor du kan beställa på utvalda produkter. Det finns en spärr som gör att du inte kan lägga till fler varor i varukorgen än max antal.

Varför kan jag inte genomföra mitt köp?
Under Black Friday är det högtryck på Elgiganten.se och sidan kan upplevas som långsam du kan därför bli placerad i kö till kassan. Hamnar du i kö håller vi dig uppdaterad med beräknad väntetid. Observera att du inte är garanterad varan även om den ligger i varukorgen. Om det är andra kunder som köper samma vara samtidigt som dig så är det möjligt att den hinner ta slut innan du genomfört ditt köp. Om produkten tar slut när du har den i varukorgen får du få upp ett meddelande med uppmaning att kontrollera om varan finns i lager.

När du genomfört ditt köp får du upp meddelandet ”Tack för din beställning”. Du får också en orderbekräftelse per mail, vilket är ditt bevis på att ordern har genomförts. Om du inte mottagit en orderbekräftelse via mail så vänligen kontrollera din skräppost. Är du fortsatt osäker så hjälper vi dig gärna att kontrollera om du ringer oss på 0771 - 115 115 (se öppettider).

Kan jag byta leveransadress eller göra andra ändringar i min beställning?
Vi kan inte göra några ändringar efter att ordern är lagd. Det är därför viktigt att du väljer rätt leveransadress eller paketombud direkt vid beställningstillfället.

När kan jag förvänta mig att få min leverans?
Leveranstiden för ditt valda leveranssätt framgår i varukorgen och på orderbekräftelsen. Med reservation för att längre leveranstider kan förekomma vid oväntat hög belastning hos våra transportörer.

Kan jag avboka min order?
Du kan avboka din order i det fall vi inte hunnit börja hantera den på vårt lager. Om paketet redan är skickat kan du låta det ligga kvar hos ombudet så returneras den till oss efter 14 dagar. Återbetalning sker så snart vi mottagit returen. Om du önskar avboka din beställning kan du kontakta oss på telefonnummer 0771 - 115 115 eller skicka ett mail till hello@giganten.se

Öppet köp
Black Friday är en dag då vi vet att många inhandlar sina första julklappar. Från 22/11 erbjuder vi därför förlängt öppet köp till 24/1 2019 (se våra villkor för öppet köp).

Kan jag utnyttja prisgarantin?
Självklart lämnar vi vår 30 dagars prisgaranti även under Black Friday. Det är viktigt att prisgarantin åberopas samma dag som priset är aktuellt och att varan fortfarande är köpbar. Besök närmsta butik med ditt kvitto eller kontakta vår kundtjänst på 0771 - 115 115 eller via mail på hello@giganten.se med ditt ordernummer samt information vart du har sett det billigare priset så löser vi en återbetalning av mellanskillnaden (se våra villkor för prisgaranti här).

Tillgångsgaranti
Tillgångsgarantin gäller inte på Black Friday då antalet produkter är begränsade och vi tillämpar regeln först till kvarn.

Boka&Hämta i butik
Under Black Friday är det högtryck i våra varuhus och vi kan därför inte garantera att lagersaldot i butik stämmer. Det kan därför förekomma att produkter inte kan reserveras via Boka&Hämta i butik under Black Friday. Du är välkommen att besöka oss i butik för att ta del av våra erbjudanden.