Det skickas just nu ut falska SMS och mail där Elgiganten står som avsändare. Läs mer >> 
Jämför produkter Du kan jämföra upp till 3 produkter

Nöjda kunder är det viktigaste för oss på Elgiganten

Vi vill ge dig den bästa upplevelsen, både när du handlar och när du använder dina produkter. Med våra kundgarantier kan du känna dig trygg med att du har gjort ett riktigt bra köp.

Samma låga pris överallt

Vår supereffektiva prisrobot har hjälpt oss att pressa priserna i över 10 år. Tack vare den håller vi koll på prisutvecklingen på marknaden och kan sänka priserna, ibland flera gånger om dagen. Bäst av allt – vi har samma låga priser i våra butiker som på nätet. Med ständiga prisjusteringar kan du ha turen att hitta en produkt vars pris är lägre än i veckans annonsblad. Hos oss hittar du alltid bra erbjudanden och ibland ännu bättre! >> Se alla butiker

30 dagar öppet köp

Prova dina nya produkter hemma i 30 dagar. Är du inte nöjd får du pengarna tillbaka.
>> Se villkor

Tillgångsgaranti

Vi garanterar tillgång på våra annonsprodukter i minst 3 dagar efter kampanjstart.
>> Se villkor
>> Se veckans kampanjer

Prisgaranti

Vi ger dig 30 dagars prisgaranti och betalar tillbaka mellanskillnaden om du hittar produkten billigare någon annanstans.
>> Se villkor

Garantier för dig som kund på Elgiganten. Villkor och undantag

Prova din grej hemma!

Hos oss får du möjligheten att prova det du köpt i 30 dagar. Känns produkten inte helt hundra, returnera den och få pengarna tillbaka. Gäller till och med rakapparater, tvättmaskiner, datorer och tandborstar. Enda undantagen är produkter med abonnemang, tjänster och måttbeställda produkter såsom bänkskivor. Mobiltelefoner, film, spel och programvaror får du återlämna i obruten förpackning. Produkten vill vi ha tillbaka i komplett och oskadat skick. Ta med dig kvittot vid ett återköp. 

Undantag för återköp hos Elgiganten Phone House
Phonehouse har ett begränsat sortiment och kan endast göra återköp på produkter ur det egna sortimentet, som omfattar följande produktgrupper:

  • Mobiltelefoner
  • Tillbehör till mobiltelefoner
  • Mobila trådlösa högtalare
  • Surfplattor
  • Aktivitetsarmband och träningsklockor

Du kan alltid besöka ett Elgiganten varuhus där vi gör återköp på samtliga produkter sålda i någon av alla våra butiker. Gäller även produkter köpta på www.elgiganten.se Har du frågor gällande öppet köp kontakta vårt kundcenter på 0771-115 115

3 dagars tillgångsgaranti
Vi garanterar tillgång på våra annonsprodukter i minst 3 dagar efter att erbjudandet börjat gälla. Om vi måste beställa ett nytt parti kan det hända att du måste vänta på leverans. I vissa fall kan vi också erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt till samma pris. Elgigantens nätbutik och erbjudanden annonserade med begränsat antal är undantagna tillgångsgarantin.

Prisgaranti på alla produkter!
Vi lämnar prisgaranti på alla våra produkter i 30 dagar. Om du hittar ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det. Om vi själva sänker priset inom 30 dagar, så får du mellanskillnaden tillbaka. Produkten ska vara av samma märke, ha motsvarande specifikationer och kunna köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller i 30 dagar på Elgigantens egna prisjusteringar och mot lokala butikskonkurrenter men inte mot aktörer på Internet. Prisgarantin ska åberopas när priset är aktuellt samt innan 30 dagars perioden löpt ut. Ta med kvittot in till oss på Elgiganten eller kontakta vår kundtjänst på 0771 115 115 så löser vi det. Elgiganten Phonehouse har prisgaranti på befintligt sortiment.

Produktgaranti
Utöver reklamationsrätt, lämnar Elgiganten 1 års garanti. Vissa undantag, så som förbrukningsartiklar (exempelvis batterier) kan ha en kortare garanti. Se instruktionsboken för mer information. Garantin är frivillig, men reklamationsrätten är lagstadgad och gäller alla produkter. Den största skillnaden mellan reklamationsrätt och garanti är att under reklamationstiden så ligger bevisbördan hos konsumenten att bevisa att felet är ursprungligt. 

Definitionen av ett ursprungligt fel är att felet har funnits redan vid leverans och att användaren inte har kunnat påverka felet, samt att felet inte beror på exempelvis slitage, onormal användning, vanvård eller någon form av yttre påverkan (exempelvis tapp- eller vätskeskador). På www.lagen.nu kan du läsa lagen i dess helhet.

Reklamationsrätt
Reklamationsrätten regleras under konsumentköplagen och ger dig rätt att klaga på en vara inom en bestämd tidsperiod. I Sverige gäller 3 år för privatpersoner. Reklamationsrätten följer den ursprungliga köparen och inte produkten. En reklamation ska vid upptäckt göras så snart som möjligt. Skälig tid anges till 2 månader.