
Leverans - vi hjälper dig
På den här sidan hittar du all information du behöver om leverans och se till att din nya produkt kommer fram säkert.

Kontrollera status på din leverans
Har du köpt en produkt och undrar när den kommer? Här kan du spåra din beställning.

Viktig information!
Tjänsten hemleverans är endast tillgänglig till leveransadresser där lastbilar har farbar väg till slutmålet, med fri obehindrad trafik. Leveranser till öar, som saknar förbindelse (bro eller tunnel) till fastlandet eller regelbundna färjeförbindelser, levereras till närmaste färjeläge/färjekaj. Det är kundens ansvar att säkerställa att paketet kommer att tas emot vid den angivna platsen.

Mer än bara leverans...
Vi kan hjälpa dig med så mycket mer än bara leveransen. Kanske vill du kunna använda din nya TV, tvättmaskin eller telefon på en gång? Vi kan hjälpa dig med det!
- Uppackning av vara /slänga emballage: Blir du galen av att behöva öppna kartonger och slänga allt skräp efteråt? Vi kan fixa det åt dig!
- Montering: Vi hänger gärna upp TV:n på väggen, eller kopplar till vatten och ström till tvättmaskinen – för att nämna ett par saker.
- Installation: Vi kan hjälpa dig med att få bland annat TV, dator, mobil, värmepump eller träningsarmband helt redo att användas, så att du slipper att gå igenom hela processen själv.
- Återvinning: Har du en gammal tvättmaskin som ska kastas, kan vi ta med den till återvinning åt dig. Kom ihåg att du alltid kan lämna gamla produkter direkt till butiken, utan kostnad!
FAQ - Vanliga frågor:
Alla varor som väger mer än 20 kg kan levereras hem till dig. Om du beställer flera saker samtidigt, t.ex. en tung TV och spel, kan TV:n levereras hem till dig medan spelen skickas med posten.
Frakt och leverans kan antingen beställas online eller i varuhus:
- När du köper varan i ett varuhus kan du välja dag och tidperiod för leverans. Det är tyvärr inte möjligt att välja exakt tid, men föraren ringer dig cirka 30 minuter före ankomst.
- Det är också möjligt att välja hemleverans när du handlar på nätet. Leveransalternativen visas efter att du har lagt till varan i kundvagnen.
Det finns två leveransalternativ: Till port eller tomtgräns eller med leverans med inbärning:
- Om du väljer leveransalternativet «Till port eller tomtgräns», bär vi varan till första hinder. Det här kan vara till din trottoarkant, porten eller liknande.
- Om du har beställt leverans med inbärning, bär vi helt in dit du vill ha varan. Se till så att det är gjort i ordning för det. På grund av arbetsmiljölagar måste de anställda ha på sig skor, så se till att ta bort mattor eller att täcka golvet på förhand.
Priset beror lite på vart varan skall skickas och vilken slags typ av leverans du önskar. Om du lägger till en vara i kundvagnen, kan du se exakt kostnad för att få varan levererad till dig.
Problem med leverans? Finn svar här:
Vi kommer alltid att meddela om vi ser några förseningar i leveransen. Kontakta oss om föraren inte dyker upp under den överenskomna tidsperioden, så kommer vi att titta på möjligheten till leverans en annan dag.
Om du ger besked minst 48 timmar i förväg, går det bra att ändra detaljerna – ta kontakt med kundtjänst, så hjälper vi till.
Om vi inte får varan levererad för att du inte var hemma, måste du beställa och betala för en ny hemleverans från oss. Om emellertid felet beror på att chauffören var försenad och du inte fick besked om det, tar vi på oss kostnaden för en ny leverans.
Ta kontakt med oss så fort som möjligt, så hjälper vi dig och ser till att du får allt du ska ha.
Om produkten har skadats ska Elgiganten naturligtvis hjälpa dig så att du blir nöjd. Det är viktigt att du dokumenterar skadan så snart du har packat upp produkten - ta bilder och notera vad som är fel. Skulle någon skada uppstå i samband med din leverans, måste detta omedelbart rapporteras till chauffören. Kontakta också vår kundtjänst för att meddela oss. Vi kommer att ge dig en ny produkt så snart som möjligt, ordna reparation eller ge dig ett prisavdrag - beroende på hur stor skadan är. .