Logo Elgiganten
Jämför produkter Du kan jämföra upp till 3 produkter
Elgiganten KNOWHOW-tjänster

Trygghetsavtal

Krossad skärm och vattenskador. Vi har alla upplevt det. Plötsligt står man där med en galopperande tvättmaskin, en telefon i småbitar eller en TV som sprakar som en nyårsraket. Med KNOWHOW’s Trygghetsavtal blir det som tur är lite enklare att hitta lösningar på problemen.

TRYGGHETSAVTAL

Med ett trygghetsavtal säkrar du din produkt mot olyckor, skador och inbrott. Gäller i hela världen och du slipper bry dig om åldersavdrag.

Ett trygghetsavtal säkrar din produkt mot olyckor, skador och inbrott. I de fall din produkt byts ut istället för att repareras, erbjuds du alltid en ny produkt med motsvarande eller bättre tekniska specifikationer. Avtalet gäller i hela världen och du behöver inte betala någon självrisk (undantaget mobiltelefoner)

Trygghetsavtal täcker:
- Stöld genom inbrott i hem, kontor eller fritidshus.
- Olyckshändelser, tappskador, vätskeskador och blixtnedslag.
- I de fall den skadade produkten inte repareras erbjuds du en likvärdig produkt med motsvarande specifikationer. Du behöver inte betala någon självrisk om produkten repareras eller byts ut*
- Inget åldersavdrag
- I de fall din produkt byts ut istället för att repareras, erbjuds du alltid en ny produkt med motsvarande tekniska specifikationer.
- Gäller i hela världen

* Självrisken för iPhone är 499 kr vid varje skadetillfälle. För övriga mobiltelefoner är självrisken 349 kr vid varje skadetillfälle. Informationen ovan beskriver kortfattat delar av Trygghetsavtalet. Fullständiga villkor finns i broschyren Trygghetsavtal - Information och villkor (öppnas i nytt fönster).

Omhängning av dörr till kyl- och frysskåp

Öppnar kylskåpsdörren sig rätt in i en vägg? Eller når du inte innehållet i frysen för att den öppnar sig åt fel håll? Det är det sista vi vill när du har köpt dig en ny kyl- eller frys. Vi kan se till att det blir gjort på rätt sätt.

OMHÄNGNING AV DÖRR TILL KYL- OCH FRYSSKÅP

Vill du kunna öppna dörren på din nya kyl eller frysskåp åt det andra hållet? Vi kan se till att det blir gjort på rätt sätt, om produkten tillåter det.

Detta ingår:
- Omhängning av dörr (höger eller vänster)
- Omhängning av dörr med display*

*På produkter där detta är möjligt

200:-

Leverans och installation

Har du problem att få in tvättmaskinen in i bagageutrymmet på din bil? Eller blir det lite för jobbigt att stuva in den längst bak i bussen? Det är inte alltid helt enkelt att få med sig stora köp hem – och har man inte tillgång till en rymlig transportlösning kan det vara besvärligt. Men var lugn. Vi kan köra dina varor direkt hem till dig!

LEVERANS & INSTALLATION

Med våra KNOWHOW-tjänster för leverans och installation kan vi leverera din produkt eller dina produkter hem till dig - tryggt, säkert, på avtalad dag och under ett specifikt tidsintervall.

Du kan välja mellan två leveranssätt. Leverans till port/trappgräns eller leverans till anvisad plats. Väljer du leverans till port/tomtgräns levererar vi produkten till första hinder (ytterdörr, trappa, port eller liknande). Om du väljer leverans till anvisad plats, så bär vi in produkten till önskad plats i ditt hem. För att du ska känna dig säker på att vi faktiskt kommer, kontaktar vi dig via telefon på leveransdagen. Då blir du försäkrad om att leveransen sker på avtalad tid.

Detta ingår:
Transport till önskad adress
Leverans på avtalad dag och tid
Vi kontaktar dig via telefon på leveransdagen
Leverans till port/tomtgräns (med emballage)
Produkterna bärs in och placeras på anvisad plats (med emballage)

Tilläggstjänster (kan köpas separat):
Uppackning av produkt
Installation av produkt*
Retur av gammal produkt

*Gäller de flesta produkterna i kombination med leverans på plats.

Hjälp och support där du är - TV

Är din nya TV lite mer komplicerad än du trodde? Var lugn. Med vår KNOWHOW-tjänst HJÄLP DÄR DU ÄR – TV kan du få hjälp direkt per telefon eller på plats hemma hos dig. Läs mer här:

HJÄLP DÄR DU ÄR - TV

Fungerar inte saker och ting som det borde? Vi kan hjälpa dig hemma! Avtala tid med en av våra specialister för 30 minuters TV-support. Om problemet inte kan lösas hemma hos dig kan vi ta med oss din TV för reparation hos avsedd verkstad.

Detta kan vi hjälpa dig med:
- Kontrollera och ordna anslutningar för TV och övrig utrustning
- Kontrollera och ansluta din TV till internet*
- Ställa in och och sortera anslutningar
- Installation- och användaranvisningar för mediaspelare
- Installation- och användaranvisningar för streamingtjänster
- Konfiguration av ljud och bild på din TV
- Grundläggande användaranvisningar för din TV
- Rengöring av skärmen (rengöringsprodukter ingår ej)

*Wifi eller LAN kabel krävs


Tilläggstjänst (köpes separat):
- Du kan köpa ytterligare 30 minuters hjälp direkt på plats av specialisten
- Hjälp i bostäder som ligger över 20 kilometer från varuhus

995:-
Hälsocheck av dator

Uppför sig din dator märkligt? När inte ens Google kan hjälpa dig med att få svar på vad som är galet är det klokt att låta en expert se på saken. Ta med dig datorn in till oss så hjälper vi dig!

HÄLSOCHECK - DATOR

Börjar din dator bli långsam? Har du ett äldre operativsystem eller misstänker att din dator blivit infekterad av virus? Ta med din dator till närmaste varuhus så hjälper vi dig på plats. Efter en hälsocheck hos oss blir din dator både snabbare samt mår bättre.

Detta ingår:

Viruskontroll
Rengöring av datorn
Uppdatering av operativsystemet
Diskfragmentering
Batterikontroll
Installation av molnlagringstjänsten Elgiganten Cloud

499:- 

Senast uppdaterad 2016-02-22 14:14:17