
Försäkringsvillkor
Här hittar du våra försäkringsvillkor. Se inköpsdatum för produkten för aktuellt villkor för din produkt.
Genom att täcka en skada går försäkringsgivaren in i den försäkrades rätt att kräva ersättning från den ansvariga för skadan. Om den försäkrade, efter att skadan har inträffat, avstår från sin rätt till ersättning från den som är ansvarig enligt kontrakt, garanti eller liknande eller från regressrätten, är försäkringsgivarens ansvar att täcka begränsat i motsvarande omfattning. Dessutom kan den försäkrade hållas ansvarig för värdet av försäkring som redan tillhandahållits.
Privatperson:
Mobilförsäkring som gäller från 2/5 2022.
Mobilförsäkring med stöldtillägg som gäller från 2/5 2022.
Företag:
Mobilförsäkring för företag som gäller från 2/5 2022.
Mobilförsäkring med stöldtillägg för företag som gäller från 2/5 2022.
SKADECENTRET
Anmäl skada dygnet runt
Tel: 0770-456 333
E-mail: info@trygghetsavtal.se
Öppet: Vardagar kl. 09.00-19.00 - lördagar: 10:00-15:00
Elgiganten har ingått ett samarbete med ett antal Partners för att erbjuda dig som konsument ett större utbud av produkter på ett ställe och totalt sett en bättre köpupplevelse. Vi kallar detta Marketplace och det betyder att du kan köpa produkter här från både Elgiganten och/eller från en eller flera partners.
En handelsplattform men flera säljare och köpeavtal.
Om du köper produkter från Market place från flera säljare kommer du att ingå flera separata köpeavtal - till exempel ett med Elgiganten och ett med våra partners.
Vad är en partner?
Elgiganten har ingått ett samarbete med utvalda Partners som säljer sina egna varor på Marknadsplatsen som fristående företag.
Hur vet du om en vara säljs av Elgiganten eller en partner?
Om produkten säljs av någon av våra partners finns denna information på produktsidan, i kundvagnen och på orderbekräftelsen om säljaren av en specifik produkt är en partner.
Vad betyder det för dig om det är en partner som säljer varan?
I så fall är det Partnern (och inte Elgiganten) som du ingår ett avtal med och Partnern är ensam ansvarig för att avtalet uppfylls. Elgiganten kommer endast att förmedla avtalet mellan dig och Partnern.
Det innebär att de rättigheter du har som konsument enligt köplagen och konsumentavtalslagen (se avsnitt 5, 7, 8 och 10 nedan) ska göras gällande mot Partnern som säljare. Du måste därför alltid kontakta ansvarig partner direkt (och inte Elgiganten), om du har frågor om din beställning, leverans eller vill returnera din vara. Du måste också vara medveten om att den ansvariga partnern kan ha individuella villkor som gäller utöver dessa försäljningsvillkor. De enskilda villkoren för varje partner visas i kundvagnen och på webbplatsen.
Hur kontaktar du en ansvarig partner?
Du kan kontakta ansvarig Partner via kontaktformuläret på "Min sida" på Webbplatsen. För att göra detta, öppna din orderhistorik på "Min sida" och klicka på "Kontakta partner". Skriv sedan ditt meddelande och tryck på "Skicka". Den ansvariga partnern kommer i princip att svara dig inom 2 arbetsdagar på din angivna e-postadress. Du har också möjlighet att hitta kontaktinformation på ansvarig partner på webbplatsen eller via en länk på varans sida och på din orderbekräftelse.