Jämför produkter Du kan jämföra upp till 3 produkter

Senast uppdaterad: 2020-12-21

Covid 19 och butiker

Handla tryggt hos oss

För oss är våra kunders och medarbetares hälsa och säkerhet det absolut viktigaste. En trygg shoppingupplevelse står högst upp på agendan. Elgiganten följer noggrant utvecklingen samt myndigheternas beslut avseende Covid-19 och anpassar verksamheten efter rådande omständigheter.
Covid 19 och butiker

Handla tryggt hos oss

För oss är våra kunders och medarbetares hälsa och säkerhet det absolut viktigaste. En trygg shoppingupplevelse står högst upp på agendan. Elgiganten följer noggrant utvecklingen samt myndigheternas beslut avseende Covid-19 och anpassar verksamheten efter rådande omständigheter.

Förbättrad shoppingupplevelse Online

För att möta den ökade efterfrågan online har vi lagt extra resurser på vår webb-butik. Vi har kraftigt utökat kapaciteten för att klara fler kunder på sajten. Vi har även fler olika leveransalternativ, Drive-In och Live Video Shopping. Anledningen till detta är att alla våra kunder ska kunna kombinera våra kanaler på sina villkor och samtidigt få den rådgivning och de leverans alternativ som passar dem bäst. Självklart erbjuder vi alltid samma pris online som i butik.

Boka och Hämta

Boka & Hämta Drive-in

Med Boka & Hämta Drive-In behöver du inte gå in i butiken för att hämta din bokade och betalda vara. Vi har kraftigt utökat antal Drive-In platser utanför de varuhus som erbjuder denna tjänst så att vi ska kunna hjälpa ett ökat antal kunder denna väg. Om det blir ett väldigt högt kundtryck kan Boka & Hämta samt Drive-In stängas av tillfälligt då vi inte kan garantera att lagersaldot i butik stämmer. Så snart vi fått chans att stämma av lagersaldo kommer det finnas tillgängligt som alternativ.

Läs mer om Boka & Hämta Drive in här

Boka och Hämta

Snabba leveranser direkt till din dörr

För mindre produkter kan du få en snabb hemleverans samma dag eller efterföljande dag beroende på vart du bor och vilken produkt du köper. För stora produkter erbjuder vi hemleverans redan dagen efter i storstäder och inom några dagar i resterande landet. Snabbt, tryggt och smidigt!

Läs mer om våra olika leveransalternativ här

Boka och Hämta

Live Video Shopping

Via din dator eller mobiltelefon, erbjuder vi nu Live-hjälp, med ljud och videosamtal. Denna tjänst är perfekt för dig som inte vill eller kan besöka en Elgiganten-butik och som är osäker på vilken produkt du ska välja eller behöver vägledning att handla hemifrån. Vår personal guidar dig genom butiken, svarar på frågor och visar dig exakt de produkter du vill titta på. Vi hjälper dig genom hela köpprocessen, från val av produkt, till betalning och leverans. För att kunna hjälpa så många som möjligt har vi ökat kapaciteten kraftigt, från 250 till 4 000 videosamtal per dag. 

Läs mer om Live Video Shopping här

Boka och Hämta

Åtgärder i våra butiker och varuhus

För oss är våra kunder och medarbetares hälsa och säkerhet det absolut viktigaste och därför har Elgiganten fokuserat på att skapa en så trygg och säker shoppingupplevelse som möjligt i våra butiker och varuhus. En mängd åtgärder infördes tidigt såsom utökade städrutiner, större fria ytor så att det blir enklare att hålla avstånd. Vi använder oss även av skyltar och golvdekaler för att påminna alla om att hålla minst 1,5 meters avstånd. Det finns också en begränsning i antal kunder som får vara i våra varuhus och butiker samtidigt. Plexiglasskydd är uppsatta för att skydda både våra kunder och vår personal. Det finns både väktare och kundvärdar på plats för att säkra rätt antal kunder per varuhus och butik samt för att se till att kunder och medarbetare håller avstånd från varandra, både inne i varuhuset och i eventualla köbildningar.

Boka och Hämta
Boka och Hämta
Boka och Hämta
Boka och Hämta
Boka och Hämta
Boka och Hämta

Kundtjänst

Behöver du hjälp eller undrar över något finns vi tillgängliga på telefon och chatt för att besvara dina frågor. 

Se uppdaterade öppettider för telefon och chatt här >>

Om du får vänta längre i kö än vanligt så se om du hittar svaret på din fråga här >>

Köksplanering

Du som går i kökstankar kan välja att genomföra en gratis köksplanering med en av våra köksspecialister via ett digitalt videomöte. Boka en tid online eller i butik, därefter kommer en köksspecialist ringa dig och då avtalar ni närmre kring hur mötet ska genomföras. Vid digitala möten skickar vi en länk till dig så att du enkelt kan ansluta till mötet och vi hjälper dig att komma igång. I det digitala mötet kommer du kunna följa planeringen direkt via video och beskriva hur du vill att ditt kök ska bli.

Här kan du boka ett möte online >>.

Leverans av Epoq-kök

I dagsläget har vi god kontroll på våra leveranser, men läget kan snabbt förändras beroende på hur situationen utvecklas. Samtliga samarbetspartners meddelar att de är väl förberedda, och arbetet fortsätter på maximal kapacitet. All köksproduktion och alla leveranser fortlöper som normalt. Vid eventuell leveransförsening av order/del av order blir du kontaktad av vår kundtjänst.

Om du har beställt monteringstjänst av en köksmontör, rörmokare eller elektriker, uppmanar vi dig att ha en direkt dialog med dem och informera om eventuella förseningar till följd av coronaviruset. Kom överens om ett flexibelt avtal, med möjlighet att ändra datum. Vi avråder dig därför från att demontera ditt gamla kök, innan det nya har levererats.

Vid frågor ring oss på telefon 0770 - 47 47 07.

Mer information om Epoq kundservice här >>

Några ord från vår VD

Kära kund,

Vi befinner oss alla i en utmanande situation där det gäller att hjälpas åt och göra det bästa man kan. För oss på Elgiganten är hälsan och säkerheten för våra kunder och medarbetare vår högsta prioritet.

Vi anpassar verksamheten efter myndigheternas beslut och rekommendationer och vi gör allt vi kan för att skapa en så trygg handel som möjligt. Vi avser att hålla verksamheten öppen så att vi kan fortsätta tillhandahålla uppkoppling, kommunikationsverktyg och produkter som möjliggör distansarbete och digitalt umgänge. Utöver det har vi också hushållsprodukter för basala funktioner så som att förvara och laga mat. Eftersom mycket av det vi säljer är kritiskt för att få livet att fungera, inte minst I dessa tider så har vi genomför en rad åtgärder såsom:

  • Ökat vår kapacitet online
  • Lanserat och även ökat kapaciteten för Live Video shopping
  • Lanserat och ökat upp kapaciteten för Drive-In
  • Adderat fler leveranslaternativ såsom till exempel Express hemleverans
  • Säkerställt större lager online
  • Satt ett maxantal kunder per butik åt gången och tydlig kommunikation kring det
  • Adderat kundvärdar och väktare för att säkerställa rätt antal kunder i butik och för att påminna om att hålla avstånd både inne och utanför våra butiker och varuhus
  • Ökat frekvens och noggrannhet av städning i alla våra varuhus
  • Ökat upp mängden fria ytor i butik
  • Satt upp plexiglas för att skydda både våra kunder och vår personal
  • Tagit fram skyltar och markeringar till butik med uppmaning att hålla avstånd
  • Satt upp tydliga riktlinjer kring handhygien
  • Satt upp tydliga rutiner för hemkarantän och sjukdomshantering, helt i linje med de rekommendationer och regler som gäller

Vi är tacksamma för att vi kan erbjuda en helt säker handel online och glada att vi även har möjlighet att erbjuda extra rådgivning och hjälp till de som behöver det.  

Tillsammans hjälps vi åt att hålla Sverige igång.

Ta hand om dig själv, dina nära och kära.

Vänligen,
Niclas Eriksson
VD Elgiganten

Några ord från vår VD

Kära kund,

Vi befinner oss i en situation som är ovan för oss alla. För oss på Elgiganten är säkerheten och hälsan för våra kunder och medarbetare vår högsta prioritet och därför önskar jag berätta lite kort om hur vi arbetar just nu.

Du kan handla som vanligt i våra varuhus, butiker och på elgiganten.se. Vår huvudfokus är att hålla verksamheten öppen så att vi kan fortsätta tillhandahålla uppkoppling, kommunikationsverktyg och produkter som möjliggör distansarbete och digitalt umgänge. Utöver det har vi också hushållsprodukter för basala funktioner så som att förvara och laga mat. Tillsammans hjälps vi åt att hålla Sverige igång.

På en del platser har vi justerat öppettiderna, om du går in på elgiganten.se – Hitta varuhus, får du information om öppettider för ditt närmsta varuhus.

Vi följer myndigheternas riktlinjer noggrant och vi har tagit en rad försiktighetsåtgärder. Till exempel har vi ökat noggrannheten av städning i alla våra varuhus och butiker samt förtydligat våra riktlinjer kring handhygien. Vi har också ökat mängden fria ytor så att vi kan hålla avstånd från varandra. I tillägg har vi golvdekaler för att påminna alla om att hålla minst en meters avstånd. Vi har också satt upp plexiglasskydd för att skydda dig och vår personal.

Utöver det var vi tidiga med att införa hemkarantän för de som varit i utsatta områden samt skicka hem personal så fort de påvisade minsta symptom. Vi vill också be dig som kund att inte besöka våra varuhus och butiker om du känner dig krasslig. Är du i behov av rådgivning får du gärna besöka vår hemsida eller kontakta vår kundtjänst, så ska vi se till att hjälpa dig. Dina produkter kan levereras till din dörr om du föredrar det.

Våra leveranser och installationer kommer att utföras som vanligt. Skulle du bli sjuk eller inte ha möjlighet att ta emot leveransen ber vi dig kontakta vår kundtjänst som kan hjälpa dig boka om din leverans.

Vi har som alltid vår Boka och Hämta service öppen där du kan boka en produkt online och sedan hämta den i varuhuset. Boka och Hämta har nu också utökats med Drive-In så du kan få varan levererad direkttill din bil på parkeringen utanför något av våra varuhus.

Ta hand om dig själv, dina nära och kära.

Vänligen,
Niclas Eriksson
VD Elgiganten

Boka och Hämta