
Vanliga frågor
Kontakta oss
För att hjälpa dig att hitta svar på dina frågor så har vi sammanställt vanliga frågor och svar. För att göra det så enkelt som möjligt för dig att hitta det du söker, så har vi delat in frågorna i olika kategorier: Allmänna frågor, Beställning, pris och faktura, Leverans, samt Reklamation och service
- Allmänna frågor (FAQ)
- Beställning, pris och faktura
- Leverans
- Reklamation och service
Hittar du inte svaret på din fråga nedan, kontakta oss här, så hjälper vi dig!
Vanliga frågor och villkor:
Lagersaldot uppdateras kontinuerligt och bör vara korrekt. Vi förbehåller oss dock rätten att det kan bli fel under perioder vid ökat tryck på enskilda produkter.
För att hitta ditt närmaste företagscenter, kontakta oss via telefon på 0771-116116, eller maila oss på b2b@elgiganten.se så hjälper vi dig.
För att göra det så enkelt som möjligt för dig som företagare att komma igång, så har vi tagit fram en guide med de vanligaste funktionerna.
- För att registrera dig, klicka på "Registrera" uppe i högra hörnet på denna sida, fyll i de efterfrågade uppgifterna och följ sedan instruktionerna.
- Du kan även kontakta vårt kundcenter för företag på 0771-116 116 så kan vi hjälpa till med registreringen.
Önskar du avsluta ditt försäkringsavtal kan du kontakta Moderna försäkringar på 0770 456 333. Du får då tillbaka beloppet för den kvarvarande perioden.
Har du köpt en mobilförsäkring hos Elgiganten efter 01.05.2022 kan du kontakta oss på (+46) 0771 115 115.
Det finns en länk längst ner i nyhetsbrevet, som du kan trycka på. Då kommer du vidare till en sida där du kan välja att avregistera dig för framtida utskick. Efter det ska det inte komma fler nyhetsbrev. Skulle du mot förmodan inte få det att fungera är det bara att kontakta oss, så hjälper vi dig!
Saldot uppdateras var 15:e minut och stämmer därför bra! Men det kan gå lite för snabbt ibland om många kunder vill köpa samma produkt inom loppet av några minuter, så vi vill ändå reservera oss för att det kan bli fel.
För kampanjer online är det först till kvarn som gäller, men i butikerna har vi 3 dagars tillgångsgaranti. Det innebär att du är garanterad veckans annonsvara i upp till 3 dagar. Tar den slut kommer vi se till att beställa fler eller erbjuda dig en motsvarande produkt till samma pris. Vissa gånger, vid exempelvis invigningar eller mellandagar, väljer vi att skriva "begränsat antal " och då gäller inte tillgångsgarantin.
Det är alltid datumet då du tog emot varan som gäller, så din reklamationsrätt och reklamationsrätt påverkas inte av eventuella leveransförseningar.
Vårt kundcenter tar emot frågor som berör våra butiker. För information om din butik besök vår butikssida här.
Order och Betalning:
Fakturan skickas från oss när din beställning lämnat vårt lager. Observera att vi även kan komma att leverera din beställning i flera försändelser, ifall inte alla produkter finns på lager vid beställningstillfället.
Tryck på köp och gå vidare till kundkorgen för att få leveransalternativ hem till dig eller välj hämta i butik för hämtning i en butik som har varan i lager efter 1 timme och inom 24 timmar. I kassan rekommenderar vi dig att logga in på ditt befintliga konto(fördelen är att din orderhistorik sparas på ett och samma ställe), alternativt använder snabbkassan. I kassan väljer du leveransalternativ, tillägg av eventuell installation och extra tjänster samt slutför med valt betalningsalternativ.
Elgiganten erbjuder alla företagskunder 14 dagars kredit från leveransdatumet. Läs mer om fakturor under Priser och Betalning i våra villkor.
Ja, du kan själv flytta fram förfallodatumet på din faktura om du inte hinner betala den på 14 dagar. Gå till My Klarna och logga in med mobilt bankid, eller använd Klarnas egna app för att justera din faktura.
Det kan finnas olika anledningar, men den vanligaste anledningen är att du har angett en annan fakturaadress än den adress du är folkbokförd på.
Vid köp i vår internetbutik dras beloppet direkt när du genomfört ditt köp via kort, Paypal eller direktbank. Det gäller även vid förhandsbeställning av produkter som blir tillgänlig för leverans senare.
Som regel hanteras ordrar så snabbt att det oftast är bättre att skapa en ny order om du vill ha ytterligare en produkt. Men om du har en beställning som ska levereras längre fram i tiden kan du kontakta oss, så hjälper vi dig att justera ordern.
Vi kan i vanliga fall inte göra en ändring av uppgifter på befintlig order, order med hemleverans kan vi göra en ändring på om du kontaktar oss på 0771 115 115, 2 dagar innan bokad leveransdag.
Ja. Du kan betala med VISA eller Mastercard när du handlar hos oss.
Med hjälp av funktionen "Visa priser ink/ex moms" uppe till höger på vår sida så väljer du själv om du önskar se priserna med eller utan moms.
Tryck på köp och gå vidare till kundkorgen för att få leveransalternativ hem till dig eller välj hämta i butik för hämtning i en butik som har varan i lager efter 1 timme och inom 24 timmar. I kassan rekommenderar vi dig att logga in på ditt befintliga konto(fördelen är att din orderhistorik sparas på ett och samma ställe), alternativt använder snabbkassan. I kassan väljer du leveransalternativ, tillägg av eventuell installation och extra tjänster samt slutför med valt betalningsalternativ.
Vi har i regel fria fraktalternativ på alla produkter vid köp över 500 kr, men önskar du snabbare leverans eller utökade tjänster så som uppbärning ser du priset när du har lagt produkten i varukorgen och gått vidare till kassan. Där kan du välja bland flera olika fraktalternativ och se vad dessa kostar.
Om du var inloggad när du gjorde köpet finns din orderbekräftelse sparad på mina sidor och du kan enkelt komma åt den genom att logga in på ditt konto. Besöker du ett varuhus behöver du ha med dig legitimation och kontaktar du kundtjänst är det bra att veta att vi bara får lov att skicka en kvittokopia till den adress och e-post som står på originalkvittot.
Du köper helt enkelt en produkt som inte finns på lager och vi skickar den så fort den har kommit in. Gäller det ett nytt spel som du är sugen på att ha samma dag som det släpps rekommenderar vi fraktalternativet Express.
Som regel hanteras ordrar så snabbt att det oftast är bättre att skapa en ny order om du vill ha ytterligare en produkt. Men om du har en beställning som ska levereras längre fram i tiden kan du kontakta oss, så hjälper vi dig att justera ordern.
Du hittar din beställning under orderhistorik på "mina sidor". Genom att trycka på visa detaljer på din digitala order får du möjlighet att ladda ner din produkt samt få åtkomst till produktnyckeln.
I vår internetbutik erbjuder vi betalning via Mastercard, Visa och American Express, Direktbetalning via internetbank, Klarna faktura med 14 dagars förfallo, Ecster delbetalning, Paypal och Swish.
Ja, det går bra att dela upp din betalning efter att du har fått din faktura. Ta kontakt med Klarna på 08 – 120 120 10 som hjälper dig vidare.
När du är inloggad på ditt konto hos oss, så hittar du information om dina beställningar genom att klicka på "Mitt företag" och sedan "Kontoöversikt".
Leverans:
Fraktpriser visas när du går vidare med din order till betalning. Var uppmärksam på att fraktpriser kan variera beroende på vald tid och dag.
Mindre produkter (upp till 35kg) levereras som företagspaket till ditt företag. Normal leveranstid är 2-3 arbetsdagar, men vi gör allt vi kan för att leverera din beställning så snart som möjligt. Har du beställt en produkt som inte finns på lager vid beställningstillfället så skickar vi ut den så snart den kommit in till oss.
För större varor (vitvaror, stora TV-apparater och liknande) så levererar vi på den dag och tid som du själv har valt i kassan när du gjorde din beställning.
Kontakta oss så hjälper vi dig att boka en ny leveranstid. Ny utkörningsavgift tillkommer om orsaken till den uteblivna leveransen beror på hinder hos dig.
Om du köper med tjänsten miljöretur av uttjänt elektronikprodukt tar chauffören med den gamla varan. Om du har glömt att beställa detta kan du kontakta oss i god tid före leverans så lägger vi till det i din beställning!
Om något i din beställning skulle bli försenat kontaktar vi dig. Uppstår en försening försöker vi i första hand hitta en ny leveranstid men skulle det ta alldeles för lång tid är det givetvis möjligt att se på andra alternativ. Vid frågor gällande leverans av order från en Partner på Elgiganten Marketplace behöver Partnern kontaktas från mina sidor på Elgiganten.se
Våra chaufförer ringer alltid minst 30 minuter innan leveransen för att förbereda dig på att de är på väg.
Nej, vi har dessvärre ingen utlämning från vårt centrallager. Handlar du online skickar vi alla ordrar direkt från vårt stora centrallager i Jönköping. Om du önskar handla i butik istället kan du kontakta oss så hjälper vi dig att kolla om din beställning online kan avbokas.
Vill du ha en ny produkt så fixar vi det, men det finns också möjlighet att få kompensation mot att du behåller produkten. Eftersom varje fall är unikt är det bra om du tar bilder av skadan, sparar emballaget och ringer till oss så fort som möjligt. Ju tidigare du kontaktar oss desto bättre! Vid retur eller byte av en vara köpt av en Partner på Elgiganten Marketplace behöver Partnern kontaktas för villkor och närmre beskrivning om hur returen ska genomföras. Produkter köpa hos en Partner kan inte returneras i Elkjöps butiker.
Slå oss en signal så hjälper vi dig! Men tänk på att avbokning behöver ske senast två dagar innan leveransen. För avbokninar som sker för sent har vi dessvärre inte möjlighet att betala tillbaka fraktkostnader. För paketleverans till ombud är det endast möjligt att avboka beställningen innan paketet är skickat ifrån oss. Vid annullering eller avbeställning av varor köpta av en Partner på Elgiganten Marketplace behöver Partnern kontaktas från "Mina Sidor " på Elgiganten.se
Ring till oss så ska vi undersöka vad som har gått fel och se till att du får det som saknas. Vid frågor om varor köpta från en Partner på Elgiganten Marketplace behöver Partnern kontaktas från "Mina sidor" på Elgiganten.se
Om du inte är tillgänglig vid överenskommen leveranstid måste du själv betala för en ny leverans. Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta en ny tid.
Ja, det går bra! Du måste inte skicka tillbaka produkten bara för att du har handlat online. Ta med dig produkten med alla tillbehör och emballage (om du har det kvar) till närmaste butik så hjälper de dig. Glöm inte kvittot!
Nej, det är dessvärre inte möjlighet att specifiera leveranstiden utöver de tidsspann du kan välja mellan när du lägger beställningen. Du kan självklart byta tid om du kontaktar oss 2 dagar innan bokad leveransdag. Chauffören ringer dig också ca 30 minuter innan leverans.
Du ska inte behöva vänta längre än nödvändigt. Produkterna som finns tillgängliga kommer att skickas i en separat försändelse och du betalar fortsatt bara för en leverans.
Har du inte möjlighet att vara hemma kan du lämna ditt kvitto och legitimation till någon annan som tar emot dina varor. Personen måste dock kunna uppvisa både sitt eget och ditt ID
Vi kan i vanliga fall inte göra en ändring av uppgifter på befintlig order, order med hemleverans kan vi göra en ändring på om du kontaktar oss på 0771 115 115, 2 dagar innan bokad leveransdag. Vid frågor eller ändring i en order från en Partner på Elgiganten Marketplace behöver Partnern kontatkas från "Mina sidor " på Elgiganten.se
Kontakta vår kundtjänst så kan vi boka en ny tid för installation. Vi står givetvis för alla kostnader om orsaken till den uteblivna installationen är hos oss eller hos chauffören! Fanns några förhinder hemma hos dig behöver dessa åtgärdas inför nästa installation, ny kostnad för leverans och installation tillkommer.
Vi betalar inte tillbaka pengar för utförda tjänster. Exempel på tjänster kan vara frakten själv men också "klart för start" och installationer. För köp på Elgiganten.se får du tillbaka fraktkostnaden för frakten ut från oss till dig om du ångrar hela ditt köp och skickar tillbaka varan till oss. Däremot bekostar du själv frakten tillbaka till oss.
Så fort vi har tagit emot produkten från dig och kontrollerat den gör vi en återbetalning mot samma medel som du betalade med. Det kan ta upp till 30 dagar men vi låter det sällan ta så lång tid.
Reklamation och service:
Om du behöver hjälp med service eller reparation så har du flera möjligheter. Du kan börja med att läsa vad som gäller för just din produkt. Här hittar du våra supportsidor. På våra supportsidor hittar du kontaktuppgifter till samtliga leverantörer, och ofta kan du få hjälp direkt över telefon, utan att behöva ta dig till något av våra varuhus. Självklart kan du även kontakta vårt kundcenter direkt om du vill ha hjälp direkt från oss. Kontaktuppgifter till vår kundtjänst hittar du här.
Om du har lämnat in en produkt för service/reparation hos oss så kan du följa din reparation här.
Vi kommer även att hålla dig uppdaterad via SMS/telefon när din service är färdig, eller om verkstaden har några kompletterande frågor som de behöver ha svar på för att kunna utföra servicen.
Det bästa är att kontakta tillverkaren i första hand, men vi hjälper dig gärna om du önskar.
Att man har reklamationstid kvar betyder inte alla typer av fel kostnadsfritt blir åtgärdade. Vi skickar alltid produkterna till auktoriserade verkstäder, som gör en kvalificerad bedömning. Är det ett fel som beror på någon form av yttre åverkan täckts det inte och du kommer att få ett kostnadsförslag. Ett tips är att kolla med din hemförsäkring om du har ett skydd där, som skulle kunna täcka en del av eller hela kostnaden.
Normal servicetid är 2-3 veckor men oftast går det snabbare än så.
Ja, så länge det är inom reklamationstid är det oftast inga som helst problem. De flesta återförsäljare hanterar samma varumärken och våra verkstäder är auktoriserade för det mesta. Men var beredd på att det uppstår reparationskostnader om det är en gammal produkt eller om felet inte klassas inom ramarna för reklamation. Ta med dig produkten till din närmaste butik så hjälper vi dig!
Du kan be om en ny produkt eller hävning av köp om samma fel har konstaterats 3 gånger eller om olika fel har konstaterats 4 gånger av en auktoriserad verkstad. Alla gånger måste dock felen vara sådana att de täcks av reklamation.
Om vi registrerade ditt mobilnummer kommer du löpande att få SMS med information om hur det går. Du kan också använda ditt order-ID som står på inlämningskvittot och se status online på elgiganten.se/servicestatus.
Ja. Du kan returnera produkten eller lämna in den för reparation i valfri Elgiganten-butik oavsett var du ursprungligen har köpt din vara (gäller även vid köp i vår webbutik)
Börja gärna med att kontakta tillverkarens support. Det kan hända att de kan hjälpa dig direkt via telefon eller skicka en reparatör hem till dig. För stora tv-apparater och vitvaror är det hemservice som gäller, medan mindre produkter behöver skickas till en verkstad.
Ja, har du behov av en låneprodukt så fixar vi det. Det är inte säkert att vi har en exakt likadan produkt att låna ut men den du får låna kommer alltid täcka dem viktigaste behoven. Enklast är om du vänder dig till din närmaste butik för att få hjälp.
Du behöver först göra en skadeanmälan. Enklast är att göra den online här modernaforsakringar.se/anmalan-online/produkter men det går också bra att ringa till Moderna på 0770-456 333. Efter din skadeanmälan tar vi hand om ärendet och ger dig all information du behöver.
Du har alltid möjlighet att reklamera din produkt i upp till 3 år. I vissa fall lämnar också tillverkaren egna garantier som kan vara längre än 2 år. Du hittar information om vad som gäller för din produkt i instruktionsboken.
Elgiganten Marketplace:
Elgiganten har ingått samarbete med en rad Partners för att erbjuda dig ett större utbud av produkter än någonsin. Våra Partners erbjuder sina produkter via Elgigantens hemsida – det är det här vi kallar Elgiganten Marketplace.
Vi hoppas att det breda produktutbudet på Marketplace ger dig en ännu bättre köpupplevelse!
Köper du en produkt från en av våra Partners, utförs transaktionen genom Elgigantens säkra checkout. Når Partnern har tagit emot din beställning skickas produkten till uppgiven leveransadress. Om du har beställt produkter från flera Partners, kommer du att få leverans från varje Partner.
Har du frågor om beställningen eller vill returnera en vara, kontaktar du ansvarig Partner för beställningen. Information om ansvarig Partner hittar du vid sidan av varan på produktsidan, i varukorgen och på Min Sida på elgiganten.se Här kan du också se leveransstatus för din order och skicka ett meddelande till Partnern.
En Partner är en leverantör som erbjuder försäljning av produkter på Elgiganten Marketplace. Våra Partners är noggrant utvalda för att säkra att de erbjuder produkter och service av hög kvalitet. Alla Partners är förpliktade att agera enligt konsumentköplagen. För oss är din köpupplevelse högsta prioritet! Vi är intresserade av att veta hur du uppfattade köpupplevelsen med våra Partners, och uppmanar dig att värdera Partnern efter att beställningen är levererad.
När du handlar på Elgiganten Marketplace, kan du uppleva att ditt kort debiteras flera gånger. Det här är normalt, och du kommer aldrig bli belastad för mer än totalbeloppet för ditt köp. När du handlar produkter från en Partner, kommer kortet du använder för att betala köpet med belastas när Partnern skickar din order från sitt varulager.
Om du har köpt produkter från mer än en Partner samtidigt, kommer varje Partner skicka din leverans separat, och du kommer därför bli belastad flera gånger – en gång för varje Partner du har handlat från.
Om du har beställt produkter från både Elgiganten och en Partner samtidigt, kommer ditt kort också belastas flera gånger – en gång för din Elgiganten-produkt, och en gång när Partnern skickar din beställning till dig.
Totalbeloppet som belastas kommer aldrig överstiga totalbeloppet som är uppgivet för din order.
Om du har frågor om en order, ber vi dig ta kontakt med Partnern via meddelandefunktionen på mina sidor. Partnern kommer svara på din fråga inom två arbetsdagar. Når Partnern har svarat på din förfrågan kommer du få en notis på e-postadressen du uppgav när du beställde produkten.
Följ de här enkla stegen för att kontakta en Partner och få hjälp med frågorna du har om din order eller en produkt:
- Öppna din beställningshistorik på Min sida.
- Hitta din beställning och klicka på Kontakta partner.
- Skriv ditt meddelande.
- Tryck på Skicka.
När du har skickat meddelandet kommer du få en bekräftelse via e-post. Partnern kommer svara dig inom två arbetsdagar. Om du inte har fått en bekräftelse på din förfrågan från Partnern efter två arbetsdagar, kan du kontakta Elgigantens kundservice. Elgigantens kundservice kommer hjälpa dig att lägga till rätta för fortsatt dialog med Partnern. Om du kontaktar Elgigantens Kundservice innan du kontaktar Partnern, bes du om att ta kontakt med Partnern som ett steg 1.
Produkter köpt på Marketplace måste returneras till Partnern som du köpte produkten av. Produkter köpt på Marketplace kan inte returneras i Elgigantens butiker. För att be om att retur, återbetalning eller ett byte, kontakta Partnern du köpte produkten av för att få hjälp. Partnern är ansvarig för din order och kommer hjälpa dig med alla frågor, utmaningar och förfrågningar du skulle ha relaterat till köpet du har gjort. För att returnera produkter, ber vi dig fylla in ångerschemat som levererades av Partnern och:
- 1. Öppna orderhistoriken på Mina sidor.
- 2. Hitta din order och klicka på Kontakta Partner.
- 3. Skriv ditt meddelande.
- 4. Tryck «Skicka in».
Din produkt bör alltid vara i utmärkt skick när du tar emot den! Tyvärr går inte alltid saker som planerat. Om du tar emot en produkt som är defekt eller bristfällig, kommer Partnern ersätta produkten eller återbetala köpet när du har returnerat produkten som du inte är nöjd med.
Kontakta Partnern som du köpte varan av för hjälp.Alla våra Partners agerar enligt konsumentköplagen, och erbjuder minimum 14 dagars ångerrätt.
Vänligen märk att varje Partner har egna riktlinjer för retur, och de här riktlinjerna kommer inte vara samma som för produkter köpta av Eligiganten. Vi rekommenderar att du alltid läser Partnerns riktlinjer för återbetalning innan du gör en beställning.
Du hittar varje Partners riktningslinjer genom att klicka på Partnerns logo på sidan med produktdetaljer.
Nej, Elgigantens garantier gäller inte för produkter sålda av våra Partners på Marketplace. Våra Partners har sina egna riktningslinjer för prissättning.
Ja, produkter sålda av Partners på vår Marketplace täcks av lagstadgad reklamationsrätt. I vissa tillfällen kan några Partners erbjuda extra garantier. Information om garantier är inkluderat i produktbeskrivningen. Du kan hitta flera detaljer under i Elgigantens Köpvillkor.
Ja, ange önskad leveransadress för beställningen innan betalning.
Leveranskostnaderna kommer variera beroende av vilket leveransalternativ du valde och storleken på produkteten du beställde.
När du kollar priset på en produkt, kommer det bästa leveransalternativet för den här produkten visas. Du kan ändra leveransmetod i checkouten. Om du köper flera produkter från en Partner, kommer alla produkterna skickas i samme leverans och du kommer bara bli belastad för leverans en gång.
Om du köper flera produkter från olika Partners, kommer varje Partner skicka dig ett separat paket och du kommer betala för leverans för varje utskick.
Ja, i de flesta tillfällen. De flesta av våra Partners kommer ge dig en spårlänk till transportören de använder. Du kommer få ett e-mail med en länk till spårsidan när Partnern har skickat din order. Spårningsinformation kommer också vara tillgänglig via orderhistoriken på mina sidor när ordern är skickad från Partnern.
Om du inte har fått en spårningslänk, ber vi dig att ta kontakt med Partnern via mina sidor för att få en uppdatering på var ditt paket befinner sig.
När du har gjort en order, kommer Partnern skicka en orderbekräftelse inom 72 timmer. Du kommer också få ett e-mail med en spårningslänk när din order har blivit skickad från Partnerns lager.
Om du har frågor om din order på Marketplace, ber vi dig kontakta Partnern via mina sidor.
Under vissa omständigheter, kan en Partner vara tvungen att annullera din order. Det här kan till exempel förekomma om Partnerns lager har slut på produkten du har beställt. Om det här förekommer, kommer du få ett e-mail som informerar dig om att din order är annullerad och att betalningen blir återbetald till ditt kort.
Var uppmärksam på att det kan ta upptill sju arbetsdagar innan återbetalningen visas på ditt bankkonto.
Elgigantens 30-dagars returpolicy gäller inte för produkter köpta från en av våra Partners. Partners agerar enligt konsumentköplagen, men är inte förpliktade att följa Elgigantens utvidgade 30-dagars returpolicy.
Vi ber dig läsa Partnerns riktningslinjer för retur, som du hittar genom att klicka på Partnerns namn på produktdetaljsidan. Det snabbaste sättet att returnera dina produkter på, är att kontakta Partnern via mina sidor. Var uppmärksam på att produkter som är köpta från en av våra Partners på Marketplace inte kan returneras i Elgigantens butiker.
Om varan du har tagit emot inte stämmer överens med beskrivningen på produktsidan, ber vi dig kontakta Partnern direkt. Partnern kommer svara på din förfrågan inom två arbetsdagar. Om du inte hör från Partnern inom två arbetsdagar, kan du kontakta Elgigantens Kundservice för att få hjälp.
Varje Partner på Marketplace har sina egna procedurer för återbetalning och retur. Vi rekommenderar att du går igenom Partnerns returpolicy noggrant innan du gör klart en order. Du kan hitta returpolicy genom att klicka på Partnerns namn på produktdetaljsida.
Om du vill fråga efter återbetalning eller vill byta en vara du har tagit emot, måste du kontakta Partnern du köpte varan av. Om Partnern inte har svarat på din förfrågan inom två arbetsdagar, kan du kontakta Elgigantens kundservice för att få hjälp.
Vi ber dig vara uppmärksam på att produkter köpta via en Partner på Elgiganten Marketplace inte kan returneras i Elgigantens butiker. Du måste kontakta Partnern direkt via Mina sidor för att hantera en retur.
Kontakta Partnern du har beställt varorna av på mina sidor på elgiganten.se för att få hjälp!
Det är alltid Partnerns ansvar att lösa ditt problem på bästa möjliga sätt. Det händer dock att saker inte alltid går som planerat! Om du inte är nöjd med sättet en Partner har löst ett problem, kan du kontakta Elgigantens kundservice När du tar kontakt med oss, ber vi dig ha ordernummer och detaljer om problemet med Partnern klart, så att vi kan undersöka problemet ytterligare så snabbt som möjligt.
Om du inte är nöjd med den lösning som en av våra Partners föreslår, ta då kontakt med Elgiganten kundservice. Detta alternativ kan möjligtvis ta något längre tid, men vi försöker att lösa ditt problem innanför sju arbetsdagar.
Kontaktar du Elgigantens kundservice innan du tar kontakt med aktuell Partner, kommer du att bes om att ta upp problemet med den Partner det gäller som första steg.
När du har skickat ett meddelande till en av våra Partners via Min sida, ska Partnern svara på din förfrågan så snabbt som möjligt. Om du inte har fått en bekräftelse på ditt meddelande från Partnern inom två arbetsdagar kan du kontakta Elgigantens kundservice.
Om du kontaktar Elgiganten Kundservice innan du kontaktar Partnern direkt, kommer du bes att kontakta Partnern som första steg.
När du har skickat ett meddelande till en av våra Partners via Min sida, ska Partnern svara på din förfrågan så snabbt som möjligt. Om du inte har fått en bekräftelse på ditt meddelande från Partnern inom två arbetsdagar, kan du kontakta Elgigantens kundservice.
Om du kontaktar Elgiganten Kundservice innan du kontaktar Partnern direkt, kommer du bes att kontakta Partnern som första steg.
Om din order inte kommer fram eller ordern saknar vissa varor, ber vi dig kontakta Partnern direkt för att hitta en lösning. Du kan enkelt kontakta Partnern via mina sidor.
Om du kontaktar Partnern för att en del varor från ordern saknas, kommer Partnern kunna informera dig om varan som saknas är skickad separat eller om det har uppstått ett problem med den här delen av ordern. Partnern kommer svara på förfrågningar inom två arbetsdagar. Om Partnern inte har svarat inom två arbetsdagar, kan du kontakta Elgigantens kundservice. Det här alternativet kan ta längre tid, men vi kommer försöka att lösa ditt problem inom sju arbetsdagar.
När din order är färdig kommer du få ett e-mail med frågor om att ge feedback om Partnern. Din köpupplevelse är, självfallet, det viktigaste för oss. Om du känner för att dela med dig av din köpupplevelse, sätter vi stor pris på din hjälp!
Elgigantens kundklubb och användarkonto:
Elgiganten kundklubb är en kundklubb. Ett medlemskap i Elgiganten kundklubb ger dig rabatter på utvalda medlemsprodukter, spännande erbjudande samt tips och råd. Du kommer också att få inbjudningar till temakvällar och kundkvällar och möjlighet att få erbjudanden före alla andra.
Elgiganten kundklubb är öppen för alla privatpersoner som fyllt 18 år och medlemskapet är helt gratis.
Kundklubbserbjudandet varierar och uppdateras varje månad. Erbjudandet baseras på medlemmarnas egna önskemål, säsongen och hur bra avtal vi kan förhandla fram för klubben.
Varje månad uppdaterar vi kundklubbserbjudandna och alla medlemmar får automatiskt ett e-postmeddelande den första dagen i månaden där vi presenterar de nya erbjudandena. Information om erbjudandet finns också på elgiganten.se/klubb. Du får också information om nya produkter, inbjudan till fysiska och streamade evenemang samt tips från specialister.
Nej, du är inte skyldig att köpa produkter och tjänster som medlem.
Du kan bli medlem i Elgiganten kundklubb genom att logga in eller skapa nytt konto här och bocka i att du önskar bli kundmedlem eller genom att besöka en av våra butiker. Du kan också skicka ett sms med kodordet ”klubb” till 72323. Observera att anmälan måste göras via ett svensk mobilabonnemang.
Eftersom vi enligt lag är skyldiga att bevisa att det är du som har registrerat dig i kundklubben, kan du tyvärr inte registrera dig genom att ringa vår kundtjänst.
Det är lätt att gå ur klubben. Logga in på elgiganten.se och ta bort krysset från ”jag anmäler mig till Elgiganten kundklubb”. Du kan också besöka någon av våra butiker. Det kan ta upp till tre dagar innan vi har uppdaterat alla våra system.
Det gäller fram tills dess att du går ur Elgiganten kundklubb. Det finns inga krav på medlemstidens längd.
Nej, det finns ingen bindningstid.
Nej, medlemskapet är gratis.
Information om medlemmarna behandlas på ett tryggt och säkert sätt och i enlighet med lagar och regler.
Den information vi har om dig raderas inte automatiskt när du går ur kundklubben. Du måste skicka en skriftlig förfrågan till oss för att dina kunduppgifter ska raderas.
Nej, du kan inte överföra personliga erbjudanden och fördelar till andra.
Det enklaste sättet att avanmäla sig från nyhetsbreven från kundklubben är att använda avanmälningslänken längst ned i nyhetsbrevet. Du kan också logga in på elgiganten.se, ringa oss eller säga till när du besöker någon av våra butiker. Bra att veta är en avanmälan av nyhetsbrevet innebär att du samtidigt går ur klubben och inte längre kan köpa kundklubbserbjudanden till medlemspris.
Du tar med dig varan och kvittot till någon av våra butiker och returnerar den på vanligt sätt. Om du har köpt varan på elgiganten.se kan du välja att returnera den i någon av våra butiker eller skicka tillbaka den till oss per post. Glöm inte att bifoga returformuläret. Se köpvillkor.
Du kan antingen besöka en av våra butiker, ringa oss eller använda chatt-funktionen på elgiganten.se.
Se Elgigantens kundgarantier för mer info.
Då upphör ditt medlemskap och du har inte längre möjlighet att använda dig av medlemserbjudandena i Elgiganten kundklubb.
Det tar upp till ett dygn efter det att du har anmält dig som medlem i en butik eller skickat ett sms med ordet ”klubb” till 73232 innan du kan handla på nätet. Om du har anmält dig och skapat en profil på nätet kan du handla direkt på nätet. Det är viktigt att du anger samma e-postadress när du ska handla på nätet som du använde när du anmälde dig till kundklubben. Om du har angett olika e-postadresser kan vi inte identifiera dig.
Du måste ha en bostadsadress i Sverige för att kunna gå med i kundklubben. För att kunna gå med i kundklubben genom att skicka kodordet ”klubb” via sms till 72323 måste anmälan göras via en mobiltelefon som har ett svenskt mobilabonnemang.
Det gör du genom att trycka på "Logga in" ikonen i huvudmenyn längst upp på den sida du befinner dig på. Skriv in din e-post adress och klicka på fortsätt. Om du inte radan har skapat ett konto med denna adress så får du möjlighet till att skapa ett nytt konto i detta skede.
Alla dina beställningar online sparas under orderhistorik. Du kan även spåra din leverans och ladda ner digitala nedladdningar direkt från "mina sidor".
Du kan återställa ditt lösenord här . Fyll i din registrerade mailadress så skickas ett mail ut med instruktioner som behöver följas inom 24 timmar.