a11y.skip.navigation
Klicka här för att handla som företagare
Kundservice
Elgigantens privatkunder Elgigantens företagskunder
Hitta butik / öppettider

Populära sidor - Elgiganten

MobiltelefonLaptopTvättmaskinSurfplattaDiskmaskinTVStationär GamingdatorDammsugare

Main Categories follow

  • Datorer & Kontor
    Datorer & Kontor
  • Mobiler, Tablets & Smartklockor
    Mobiler, Tablets & Smartklockor
  • TV, Ljud & Smart Hem
    TV, Ljud & Smart Hem
  • Gaming
    Gaming
  • Epoq Kök & Tvättstuga
    Epoq Kök & Tvättstuga
  • Vitvaror
    Vitvaror
  • Hem, Hushåll & Trädgård
    Hem, Hushåll & Trädgård
  • Personvård, Hälsa & Skönhet
    Personvård, Hälsa & Skönhet
  • Sport & Fritid
    Sport & Fritid
  • Tjänster & Tillbehör
    Tjänster & Tillbehör
  • Outlet
    Outlet
  • kampanj-menu-900x450
    Kampanjer
  • kundklubb-menu-900x450
    Elgiganten Kundklubb
  • b2b-menu-900x450
    Elgiganten företag
  • ccc-menu-900x450
    Kundtjänst
  1. Elgiganten Kundklubb
  2. Vanliga frågor om kundklubben
FAQ logo - pratbubblor mot grön bakgrund.

Vanliga frågor om kundklubben

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren om kundklubbens fördelar och hur man köper och returnerar medlemserbjudanden. Om du inte hittar svaret på din fråga kan du chatta med oss ​​online eller ringa oss. Du kan också besöka en av våra butiker för att få hjälp.

1. Vad är Elgiganten kundklubb?

Elgiganten kundklubb är en klubb för våra medlemmar. Ett medlemskap i Elgiganten kundklubb ger dig rabatter på utvalda medlemsprodukter, spännande erbjudande samt tips och råd. Du kommer också att få inbjudningar till kundkvällar och möjlighet att få erbjudanden före alla andra.

2.Vem kan bli medlem?

Elgiganten kundklubb är öppen för alla privatpersoner som fyllt 18 år och medlemskapet är helt gratis.

3. Vilka fördelar ger klubben?

Här kan du se alla fördelar i kundklubben. Kundklubbförmånerna varierar och uppdateras löpande baserat på medlemmarnas egna önskemål, säsong och hur bra avtal vi kan förhandla fram för klubben. 

4. Hur får jag information om medlemsfördelarna?

Information om fördelarna finns på elgiganten.se/klubb. Du får också information om förtur till rea, nya produkter, lanseringar och streamade evenemang via våra nyhetsbrev.

5. Måste jag köpa något för att få vara medlem?

Nej, du är inte skyldig att köpa produkter och tjänster som medlem.

6. Hur anmäler jag mig?

Du kan bli medlem i Elgiganten kundklubb genom att logga in eller skapa nytt konto här. Du kan även bocka i att du önskar bli kundmedlem eller genom att besöka en av våra butiker.  

Eftersom vi enligt lag är skyldiga att bevisa att det är du som har registrerat dig i kundklubben, kan du tyvärr inte registrera dig genom att ringa vår kundtjänst. 

7. Hur går jag ur Elgiganten kundklubb?

Det är lätt att gå ur klubben. I våra mail kan du enkelt och snabbt gå ur kundklubben genom att trycka på länken “Klicka här för att gå ut Elgigantens kundklubb”. Du kan också besöka någon av våra butiker. Det kan ta upp till tre dagar innan vi har uppdaterat alla våra system.

8. Hur länge gäller medlemskapet?

Det gäller fram tills dess att du går ur Elgiganten kundklubb. Det finns inga krav på medlemstidens längd.

9. Har medlemskapet en bindningstid?

Nej, det finns ingen bindningstid.

10. Kostar det något att vara medlem?

Nej, medlemskapet är gratis.

11. Hur behandlas informationen om mig?

Information om medlemmarna behandlas på ett tryggt och säkert sätt och i enlighet med lagar och regler.  

Om du har tackat ja till att delta i kundklubben använder vi dina personuppgifter för segmentering och personalisering för att kunna visa dig relevant information i nyhetsbrev och sms, samt när du är på vår hemsida. Med segmentering menas att vi delar in våra kunder i grupper utifrån gemensamma egenskaper såsom bostadsort, livssituation och antagna preferenser. Vi använder segmentering för att ge dig erbjudanden och information vi tror att du är intresserad av utifrån vilken grupp du tillhör. Med personalisering menas att vi analyserar specifik information vi har om dig, såsom vad du har köpt av oss och vad du visar intresse för när du besöker vår hemsida. Vi använder personalisering för att ge dig riktad information och erbjudanden om produkter och tjänster som du tidigare visat intresse för.

12. Raderas min information när jag avanmäler mig från klubben?

Din information vi har om dig raderas inte automatiskt när du går ur kundklubben. Har du avanmält dig från kundklubben brukar vi inte din information men du behöver begära en radering av all din tidigare information. Detta kan du göra på Mina Sidor eller skicka in en skriftlig förfrågan till oss för att dina kunduppgifter ska raderas.

13. Kan jag överföra fördelarna och personliga erbjudanden till andra?

Nej, du kan inte överföra personliga erbjudanden och fördelar till andra.

14. Hur avanmäler jag mig från att få nyhetsbrev från kundklubben?

Det enklaste sättet att avanmäla sig från nyhetsbreven från kundklubben är att använda avanmälningslänken längst ned i nyhetsbrevet. Du kan också logga in på elgiganten.se, ringa oss eller säga till när du besöker någon av våra butiker. Bra att veta är att en avanmälan av nyhetsbrevet innebär att du samtidigt går ur klubben och inte längre kan köpa kundklubbserbjudanden till medlemspris.

15. Hur returnerar jag varor som jag köpt genom Elgiganten kundklubb?

Du tar med dig varan och kvittot till någon av våra butiker och returnerar den på vanligt sätt. Om du har köpt varan på elgiganten.se kan du välja att returnera den i någon av våra butiker eller skicka tillbaka den till oss per post. Glöm inte att bifoga returformuläret. Se köpvillkor.

16. Vart vänder jag mig om jag har frågor om Elgiganten kundklubb?

Du kan antingen besöka en av våra butiker, ringa oss eller använda chatt-funktionen på elgiganten.se

17. Kan jag ångra ett köp?

Du har 30 dagars öppet köp på våra produkter, med några få undantag. (Mobiltelefoner och andra produkter med abonnemang, programvara samt spel/filmer med bruten försegling.) Glöm inte att ta med dig kvittot till butiken.

18. Vad händer när jag går ur klubben?

Då upphör ditt medlemskap och du har inte längre möjlighet att använda dig av medlemserbjudandena i Elgiganten kundklubb.

19. Jag får inte medlemspris när jag handlar varan på nätet.

Det tar upp till ett dygn efter det att du har anmält dig som medlem i en butik eller skickat ett sms med ordet ”klubb” till 73232 innan du kan handla på nätet. Om du har anmält dig och skapat en profil på nätet kan du handla direkt på nätet. Det är viktigt att du anger samma e-postadress när du ska handla på nätet som du använde när du anmälde dig till kundklubben. Om du har angett olika e-postadresser kan vi inte identifiera dig.

20. Jag handlar i Sverige, men bor i Norge. Kan jag gå med i Elgiganten kundklubb?

Du måste ha en bostadsadress i Sverige för att kunna gå med i kundklubben.

Hittade du inte det du letade efter?

Elgiganten KundklubbKundtjänstKontakta oss
Boka & Hämta inom 30 min
Boka & Hämta inom 30 min
Öppet köp även när du provat hemma
Öppet köp även när du provat hemma
Prismatch
Prismatch
Tillgångsgaranti
Tillgångsgaranti
Kundtjänst
  • Kundtjänst
  • Spåra din leverans
  • Teknisk support: Snabbt, smidigt och säkert
  • Information om phishing e-mails
  • Store
  • Kontakta oss
Informationssidor
  • Leverans och installationsavtal
  • Cookies på Elgiganten
  • Guider & inspiration
  • Välkommen till Elgiganten Marketplace
Kampanjer
  • Kampanjer
  • Black Friday
  • Mellandagsrea
Om Elgiganten
  • Elgigantens ledningsgrupp
  • Lediga jobb
  • Ingen kan göra allt. Men alla kan göra något.
  • Elgiganten företag
  • Elgiganten Kundklubb
  • Miljöpolicy
  • Visselblåsning inom organisationen
Elgigantens privatkunder Elgigantens företagskunder

©2022 Elgiganten AB. All rights reserved. Organisationsnummer: 556471-4474.

Köp- och leveransvillkorProduktkategorierVarumärken