Elgiganten FöretagSå här har vi effektiviserat arbetsvardagen till svenska företag
Kom igång, bli företagskund idag
Skapa företagskonto


Tania Prorokovic är Account Manager hos Elgiganten Företag. Hon spelar en viktig roll inom försäljning och kundservice hos Elgiganten. Hennes huvuduppgift är att etablera starka och långvariga relationer med sina nyckelkunder, med mål för att säkerställa deras lojalitet och tillfredsställelse.
– Vi hjälper företagare med uppdaterade, tekniska lösningar – så att de ska slippa tänka på det själv. Många leverantörer fokuserar på kunden först när kunden är missnöjd. Hos oss sätter vi kunden i centrum hela vägen, säger Tania.

Snabbare köpprocess med "Hämta i butik"
- Jag hade en tidigare kund från en annan arbetsplats, som kontaktade mig för att de var missnöjda med sin nuvarande leverantör. Det var jobbigt att beställa produkter, dyrt och med långa leveranstider. Kunden hade hört talas om Elgiganten och vår arbetsmetodik, och ville ha ett samarbete. Jag beställde produkterna och kunden hämtade dem i sin närmaste butik inom en timme. Vi hjälpte dem också att utrusta sina nio konferensrum med rätt utrustning så att de kunde ha digitala möten utan avbrott.

Enklare beställning av mobiltelefoner
- En stor kund behövde personlig rådgivning vid köp av mobiltelefoner. Genom grundlig kundanalys och lyhördhet för kundens behov tog vi fram en mobiltelefonpolicy med tre olika paket. Detta förenklade beställningsprocessen. Vi la även till skärmskydd på telefoner och tillbehör innan leverans. Istället för att vänta 2-3 veckor får de nu sina telefoner inom 2-3 dagar, och är skyddade från skador från början.

Från förlorade affärsmöjligheter till besparingar och ökad arbetsro
- Jag fick en kund som hade ett konkret problem. Företagets ekonom hade ansvarat för att svara i telefonen och vidarekoppla samtal till rätt kollegor. Detta tog mycket tid från ekonomens vanliga arbete och ledde till att företaget fick många obesvarade samtal. Samtalet avbröts när personen var upptagen, vilket resulterade i förlorade affärsmöjligheter. Tillsammans med kunden gick vi igenom hanteringen av inkommande samtal och fakturor. En stor del av samtalen var internationella, vilket ledde till stora kostnader.
- Elgiganten utvecklade en skräddarsydd telefonilösning där inkommande samtal hanterades genom menyval för att komma till rätt avdelning och person. Vi skapade en köfunktion och gav flera personer möjlighet att svara på de olika menyvalen för att minimera missade samtal. Vi lade till en tjänst som gav en fast månadskostnad för alla utlandssamtal. Detta resulterade i ökad arbetsro för revisorn som nu fick mer tid att utföra sina vanliga uppgifter. Företaget sparade cirka 3 500 kr per månad, motsvarande cirka 84 000 kr under hela avtalsperioden.

Personlig rådgivning
Tania tipsar om att genom att använda personlig rådgivning hos Elgiganten Företag har kunden möjlighet att få en kontaktperson som följer dem från start och som har bra överblick över företaget.
– Den här kontaktpersonen kan hjälpa till med att välja rätt produkter. Att alltid prata med samma person skapar tillit och stärker relationen. Vi hjälper till att utveckla verksamheten genom skräddarsydda lösningar som passar företagets behov och mål. Med vårt starka omnikanal-fokus har vi ett unikt arbetssätt som ger företaget möjlighet att handla på sina egna villkor, avslutar Tania.