
Hur blir man företagskund hos Elgiganten Företag?
Elgiganten Företag är för alla sorters företag, stora eller små. För att komma i gång med att registrera ditt företag som företagskund behöver du endast ett organisationsnummer, som sedan ger tillgång till erbjudanden och tjänster. Här visar vi dig hur du registrerar företaget som företagskund, och hur företagskontot administreras.

1. Bli företagskund
Det enda som behövs för att bli företagskund är ett organisationsnummer.
Följ länken här nedanför och starta ditte .

2. Ansök om att betala via faktura
Hos Elgiganten kan du självklart välja att betala via faktura; logga in, gå till din profil, klicka på "Ansök om faktura'' och sök.

3. Håll dig uppdaterad
Ta del av vårt nyhetsbrev för företagskunder och håll dig uppdaterad med nyttiga tips och råd, guider – och naturligtvis goda erbjudanden.

Så här blir du B2B-administrator
När du har registrerat företaget kommer företaget att vara registrerat som företagskund. Då har du tillgång till normal kortbetalning, din egen adressbok samt köpshistorik. Önskar ni att ha kontroll på företagets övriga användare, översikt över företagets orderhistorik och möjlighet att administrera företagets faktura- och leveransadresser, behöver du ha rollen som B2B-administrator. För att ansöka om att bli B2B-administrator, gör följande:
- Logga inn och klicka på din profil längst upp i högra hörnet
- Tryck på fliken Profil och välj därefter Roll
- Klicka på Sök administrator-rättigheter, och här kan du samtidigt ansöka om att betala via faktura
Kort tid efter detta kommer du att kontaktas av vår kundservice för att verifiera din nya roll som B2B-administrator.

Så här ansöker du om fakturabetalning
Om du har blivit godkänd som administrator, men inte för fakturabetalning, så ansöker du så här:
- Logga in och gå till din profil genom att klicka på din profil överst i högra hörnet
- Klicka på Ansök om faktura.
- Nu kan du skapa/uppdatera företagets faktura-och leveransadress under fliken Företag. Här kan du uppdatera denna informationen.
- Vi försöker svara inom 24 timmar.
Vänligen uppmärksamma att om det redan finns en godkänd administrator för företagskontot så är det inte möjligt att ansöka om fakturabetalning i samma steg som administratorrättigheter. Du måste då först godkännas som administrator och därefter ansöka om möjligheten att betala via faktura.

Rättigheter för olika B2B-roller
Företagskund:
Har möjlighet att beställa produkter med kortbetalning, men har inte rättigheter att ändra företagsinformation eller se köpshistorik för andra än sig själv.
Godkänd företagskund med fakturabetalning:
Har möjlighet att beställa produkter både via kort- och fakturabetalning och kan se företagets faktura- och leveransadresser. Har dessutom tillgång till eventuella prisavtal som företaget har med Elgiganten.
B2B-administrator:
Har möjlighet att beställa produkter både via kort- och fakturabetalning, se och ändra företagets lagrade faktura- och leveransadresser, i tillägg till att kunna se och ändra registrerade användare på företagskontot. En B2B-administrator har även tillgång till eventuella prisavtal företaget har med Elgiganten.

Har du flera frågor?

Elgiganten Företag
Oavsett om har ett mindre nystartat företag eller ett större företag kommer behovet för elektronik att komma upp förr eller senare. Vårt mål på Elgiganten Företag är att göra det så enkelt som möjligt för dig och se till att ditt företag har den elektronik ni behöver.

Hur gör man hemmakontoret mer effektivt?
De senaste månaderna har det blivit allt vanligare att jobba hemifrån, och många kommer säkert fortsätta göra det även i framtiden. I den här artikeln vill vi hjälpa dig med att få till en bättre arbetsmiljö hemma.