
Det lönar sig att skydda mobiltelefonen
Vår försäkring ger dig obegränsade reparationer när olyckan är framme. Med vår världsomfattande täckning, snabba och smidiga reparationer och enkla processer vid skadeanmälan, gör vi det vi kan för att det ska vara så behändigt och bekvämt som möjligt att få saker på plats igen. Vi är här för att se till att det moderna livet är säkert och tryggt.
Därför är det smart att välja mobilförsäkring från Elgiganten:

Täckning oavsett var du är
Oavsett om du är hemma eller på resa så täcks du av din försäkring när en olyckshändelse inträffar – om skärmen skulle spricka, vid spillolyckor, eller till och med om du blivit bestulen. Var du än befinner dig i världen.*
Ingen självrisk om produkten kan repareras med en av våra lösningar.

Snabba och smidiga reparationer
Snabb och smidig reparation. Få din mobiltelefon reparerad på serviceavdelningen på ditt närmaste Elgiganten-varuhus inom 5-7 arbetsdagar. När mobiltelefonen är reparerad väljer du själv om du önskar hämta ut den eller om du vill ha hemleverans.
Om produkten är stulen eller om den inte kan repareras, får du en ersättningsprodukt med motsvarande specifikationer inom 1-3 arbetsdagar, beroende på tillgängligheten i din närmaste Elgigantenbutik.

Obegränsade skadeanmälningar
Obegränsade antal skadeanmälningar bidrar till att du kan behålla lugnet även om en olycka skulle inträffa. Extra avgifter kan tillkomma.
En skadeanmälan utförs snabbt och enkelt – online 24/7 på Squaretrade.se.
Alla lösningar täcker tillbehör i originalförpackning, så som laddare och hörlurar.

Mobilförsäkring med AppleCare Services omfattar service och support från Apple, med certifierade reparationer på Apple Store-butiker och auktoriserade Apple-servicepartners som använder originaldelar från Apple samt förtur till Apple-supporten.

Vad ingår?
- Skärmsprickor.
- Tillbehör (inkluderat i originalförpackningen och som är direkt relaterade till produkten).
- Vatten- och fuktskador.
- Skador på högtalare och ingångsport.
- Skador orsakade av en tredjepart, så som barn, djur eller andra personer.
- Batteriprestanda under 50% av ursprunglig originalprestanda.
- Skada orsakad av brand, explosion, implosion och överspänning.
- Utökad garanti efter att producentens garanti har utgått.
- Stöld (där en polisanmälan utförts och registrerats) – om detta tillval finns.
*Gör en skadeanmälan oavsett var du är. Reparation utförs när du har återvänt till Sverige.
Elgiganten är en tilläggsförsäkringsmäklare till SquareTrade Europe Limited (STEL) (C90216), godkänt i Malta som försäkringsagent avseende lagen om försäkringsdistribution (Insurance Distribution Act). STEL är agent för Starr Europe Insurance Limited (C85380) (försäkringsgivaren) och både agenten och försäkringsgivaren regleras av Malta Financial Services Authority.

Här är några viktiga tips till din hjälp:
Det är enkelt att anmäla en skada. Vi har samarbetat med SquareTrade för att se till att det är så enkelt som möjligt att få dig tillbaka på rätt spår.

1. Hitta IMEI-numret
Se till att ha din enhet och IMEI-numer redo innan du startar. IMEI står för International Mobile Equipment Identitet. Du kan se det som din telefons fingeravtryck – det är ett 15-siffrigt nummer som är unikt för varje enhet.

2. Inloggningsportal
Beskriv skadan eller problemet du har med enheten i portalen
och få ditt personliga lösningsalternativ.
Betala avgiften inom 24 timmar och du får en e-post som innehåller all information du behöver för att få din enheten reparerad. Enkelt eller hur?

3. Stäng av spårning
Innan du startar, glöm inte att stänga av Finn min iPhone / Android funktion eller liknande.
Detta gör du enkelt i dina inställningar eller online, stegen varierar från mobil till mobil.
* Notera att om denna inte är avstängd kommer mobilen inte att kunna repareras, och du kan komma att debiteras en avgift.

Klicka här för att anmäla en skada
Denna länk tar dig till vår försäkringspartner SquareTrades webbplats.