
Supportavtal dator | Företag
- Molnlagring och antivirus inkluderat
Vill du komma igång snabbt med din nya företagsdator? Med oss på din sida säkerställer du inte bara en sömlös övergång till ny teknisk utrustning, utan minimerar också förlorad arbetstid och onödig tid som läggs på tekniska frågor. Låt oss ta hand om jobbet åt dig så att du kan fokusera på det som verkligen betyder något - din arbetsdag.
Vad ingår i ett supportavtal för dator?
När datorn är ny:
- Installation av företagets nya laptop (gäller både PC och Mac, utförs på ett supportcenter i en av våra butiker).
- Uppackning och visuell inspektion av produkten.
- Installation och uppdatering av Windows.
- Överföring av inställningar och dokument från din gamla produkt. Installation av programvara som köpts med produkten.
- Antivirus med McAfee Live Safe och VPN-paket för företag:
- Säkerhet på hemmakontoret och när du reser med McAfee VPN-lösning
- McAfee Live Safe-paket som skyddar integritet, identitet och enheter.
- Säker molnlagring från norska Jottacloud Business:
- All data lagras i Norge – integritet i världsklass.
- 500GB lagring och 2 användare ingår.
- 2-faktorsautentisering
- Synkroniserar alla dokument mellan enheter.
- Kan användas på Microsoft och Mac, Android och iPhone.
- 2-faktorsautentisering för ökad säkerhet. Synkroniserar alla dokument mellan enheter. Kan användas på Microsoft och Mac, Android och iPhone.
Längre fram i tiden:
- Få ut mer av din dator och spara tid på tekniska problem.
- Obegränsad support på våra supportcenter i butik (gäller under avtalsperioden).
- Obegränsad fjärrassistans från Elgiganten Technical HelpDesk vid behov (gäller under avtalsperioden):
Via RemoteFix-appen får du fjärrhjälp direkt på skärmen.
Genom RescueLens-appen kan vår tekniker på helpdesk se genom din telefon.
Praktiskt när du har anslutningsproblem.