
Hur lång tid bör det ta att reparera en dator?
När företagets elektroniska utrustning kraschar håller Utökad garanti hjulen igång. Det handlar om att snabbt få tillbaka utrustningen och att upprätthålla produktiviteten.

Undvik stopp
Elektronisk utrustning är en stor del av arbetsvardagen hos de flesta små och medelstora företag – allt från kaffebryggaren till telefonerna. När något slutar att fungera märks det tydligt i det dagliga arbetet, oavsett om det är en dator som kraschar eller diskmaskinen som lägger av. Oförutsedda problem är tillräckligt frustrerande i sig själva, men än värre är väntetiden och ovissheten som uppstår i förbindelse med en reparation. Behöver du behöva vänta en dag, en vecka – eller en hel månad?
”Med Elgiganten behöver du inte oroa dig – vi fixar det! Eftersom vi vet hur viktiga de här produkterna är i ditt dagliga arbete har Elgiganten utvecklat en specialtjänst – Elcare utökad garanti – som säkerställer att trasig utrustning repareras snarast möjligt”, säger Tania Prorokovic, kundansvarig på Elgigantens B2B-avdelning, Elgiganten Företag, i Göteborg.

Så fungerar det
När produkterna lämnas in för reparation kontaktar Elgigantens servicetekniker er redan nästa arbetsdag för att avtala en passande tidpunkt för service. De flesta reparationer genomförs inom 1-3 arbetsdagar.
”Ibland tar det längre tid beroende på olika faktorer bortom vår kontroll, t.ex. möjligheten att få tag i delar, och därför gör vi allt vi kan för att erbjuda en ersättningsprodukt under serviceperioden”, förklarar Prorokovic.
All logistik förenklas, och utrustningen kan hämtas och levereras hos företaget. Vi håller även ordning på kvitton och annat pappersarbete. Under tiden får kunden en egen webblänk där status på reparationen uppdateras löpande.
”Vi får mycket positiv feedback på den här tjänsten. Kunderna är särskilt nöjda med den enhetliga hanteringen av reparationer eftersom de kan följa varje steg i processen”, säger Elgigantens kundansvariga.

Kontakta oss för mer information
Denna tjänst är inte standardiserad. Istället önskar vi att hjälpa er med att ordna den bästa lösningen för ert företags behov.
Tre olika garantier:
Med tjänsten Utökad garanti kan du välja mellan tre olika garantier, utifrån just dina behov:
- Workshop: Du lämnar produkten i en av våra butiker eller skickar den till ett reparationscenter.
- On-site: Garantireparationer som utförs på din arbetsplats
- Premium: Ersättning/bytesgaranti

Elgigantens företagsavdelning
Vi har en egen avdelning för företag. På hemsidan, i butik och ute hos ditt företag. Du väljer vad som passar bäst. Oavsett vilken du väljer så kommer du snabbt i kontakt med personer som har god kunskap och kännedom om de flesta av era problemställningar.
Elcare Utökad garanti

Driver du ett litet företag?
Bra affärsidéer och driftiga entreprenörer är framgångsformeln för många småföretag. Genom personlig hjälp från elgiganten företag kan vi hjälpa dig med digitala verktyg för din verksamhet. Vi har talat med två entreprenörer om bra affärsidéer, marknadsföring samt hur verktygen används.

Visste du att alla företag kan skapa ett konto hos Elgiganten Företag?
Allt som krävs är ett organisationsnummer, och så kan du skapa ditt företagskonto och ansöka om att betala med faktura.

Elgiganten Företag - Punch-out-lösning
Gör ditt företags inköp enkla med Punch-out-lösning. Med EDI-integration kan du hantera beställningar och inköp snabbare och enklare. Samtidigt får du bättre kontroll över fakturor och uppföljning av olika kontrakt.