Elgiganten hållbarhet - guider och artiklarElgiganten är ISO 9001-certifierat

Elgiganten företag är ISO 9001-certifierat
Elgiganten har idag företagskunder inom alla segment. Från fåmansbolag som uppskattar personligt bemötande och rådgivning i våra butiker eller online, till stora- och offentliga kunder som ställer höga krav på kvalitativa, skalbara och robusta lösningar. Som ett led i vårt arbete med att tillhandahålla en kvalitativ produkt- och tjänsteleverans har Elgiganten certifierats enligt ISO 9001 av DNV som är ett ackrediterat tredjeparts certifieringsorgan.

Vad är ISO 9001-certifiering
Med en ISO 9001-certifiering utmanas vi att kontinuerligt sträva efter att skapa och upprätthålla kvalitativa och effektiva processer där risker för misstag minimeras.
ISO 9001-certifiering är världens mest välrenommerade standard för kvalitetsledning och används för att säkerställa företags engagemang till ständiga förbättringar, kundnöjdhet och konsekventa tjänsteleveranser.
För att ett företag ska kunna kvalificera sig för certifiering krävs att verksamheten uppfyller vissa krav. Företaget ska ha formulerat en kvalitetspolicy och upprättat kvalitetsmål som styr aktiviteter, produkter och tjänster. Målet med certifieringen är att konstant förbättra verksamhetens kvalitetsarbete och samtidigt lägga grunden för ökad kund- och medarbetarnöjdhet samt möjliggöra för företaget att uppfylla kvalitetskrav från kunder, leverantörer och underleverantörer. Det som gör denna standard unik är att den kräver en kontinuerlig förbättring av det kvalitetsarbete som bedrivs inom företaget.