När vi skapar en serviceförfrågan får du en bekräftelse via både sms och e-post. Detta bekräftelsemeddelande innehåller en unik spårningslänk för din specifika reparationsförfrågan. Länken ser ut ungefär så här: https://mypage.elgiganten.se/repair/ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ1234567890
2. Klicka på länken
Öppna e-postmeddelandet eller textmeddelandet du har fått från oss och klicka på den medföljande spårningslänken. Detta tar dig direkt till vårt spårningssystem för reparationer.
3. Logga in (om du tillfrågas)
Om du inte redan är inloggad kommer du att bli ombedd att ange e-postadressen och lösenordet som är kopplat till ditt Elgiganten-konto. Ange bara nödvändig information och klicka på "Logga in" för att komma åt reparationsspårningssystemet.
4. Sök efter uppdateringar
Du kan nu se status på din reparation och se om det finns några uppdateringar. Om några åtgärder är nödvändiga från din sida kan du också göra detta här. Exempel på nödvändiga åtgärder är att godkänna kostnaden för en reparation, att få din produkt returnerad utan åtgärd eller att skicka din produkt till återvinning.
Vi rekommenderar att du kontrollerar reparationsspårningssystemet regelbundet efter uppdateringar av din reparationsförfrågan. Vårt serviceteam kommer också att skicka uppdateringar via e-post och sms för att hålla dig informerad under hela processen.