Skicka in produkter på service och reparation
Vi samarbetar med Elcare Nordic, Nordens ledande servicepartner inom IT och hemelektronik, och här kan du läsa om hur du skickar in mindre produkter till Elgiganten och får dem reparerade
Har du en produkt som inte fungerar och som omfattas av produktgarantin? Då kan vi hjälpa dig via våra serviceverkstäder. För mindre produkter som datorer eller mobiltelefoner kan du enkelt registrera här för att sedan skicka produkten till vår auktoriserade serviceverkstad. Du får då en förbetald fraktsedel som används för att skicka in produkten för inspektion och reparation.
Så här gör du:
- Hitta ditt kvitto och kontrollera att produkten har köpts från Elgiganten
- Registrera din reparation här (gäller inte vitvaror som: kylskåp, diskmaskin, spis, tvättmaskin, mikrovågsugn, fläktar eller värmepump)
- Du får en förbetald fraktsedel
- Packa din produkt enligt anvisning
- Serviceverkstaden kontrollerar och felsöker produkten.
Du slipper kostnader om produkten omfattas av reklamationsrätten. Om det visar sig att felet inte täcks av garanti eller reklamationsrätt, tillkommer kostnader i samband med inspektion och eventuell reparation av produkten. Läs mer om garanti här.
OBS. Kontolåsta produkter t.ex. iOS eller Android-enheter måste vara upplåsta innan de skickas in till service eftersom produkterna inte kan repareras annars. Läs om hur du låser upp din IOS-enhet här