PartnerInformation för dig som köper produkter från MarketplaceMarketplace Leverans och upphämtning - Vanliga frågor (FAQ)
Marketplace Leverans och upphämtning - Vanliga frågor (FAQ)Kan jag spåra en order jag har beställt från en Partner? Ja, i de flesta tillfällen. De flesta av våra Partners kommer ge dig en spårlänk till transportören de använder. Du kommer få ett e-mail med en länk till spårsidan när Partnern har skickat din order. Spårningsinformation kommer också vara tillgänglig via orderhistoriken på mina sidor när ordern är skickad från Partnern.Om du inte har fått en spårningslänk, ber vi dig att ta kontakt med Partnern via mina sidor för att få en uppdatering på var ditt paket befinner sig.Hur kan jag kontakta en Partner? Följ de här enkla stegen för att kontakta en Partner och få hjälp med frågorna du har om din order eller en produkt:Öppna din beställningshistorik på Min sida.Hitta din beställning och klicka på Kontakta partner.Skriv ditt meddelande.Tryck på Skicka.När du har skickat meddelandet kommer du få en bekräftelse via e-post. Partnern kommer svara dig inom två arbetsdagar. Om du inte har fått en bekräftelse på din förfrågan från Partnern efter två arbetsdagar, kan du kontakta Elgigantens kundservice. Elgigantens kundservice kommer hjälpa dig att lägga till rätta för fortsatt dialog med Partnern. Om du kontaktar Elgigantens Kundservice innan du kontaktar Partnern, bes du om att ta kontakt med Partnern som ett steg 1.Hur mycket tid borde jag ge en Partner för att komma med ett svar på en förfrågan? När du har skickat ett meddelande till en av våra Partners via Min sida, ska Partnern svara på din förfrågan så snabbt som möjligt. Om du inte har fått en bekräftelse på ditt meddelande från Partnern inom två arbetsdagar kan du kontakta Elgigantens kundservice.Om du kontaktar Elgiganten Kundservice innan du kontaktar Partnern direkt, kommer du bes att kontakta Partnern som första steg.Var är min order? När du har gjort en order, kommer Partnern skicka en orderbekräftelse inom 72 timmer. Du kommer också få ett e-mail med en spårningslänk när din order har blivit skickad från Partnerns lager.Om du har frågor om din order på Marketplace, ber vi dig kontakta Partnern via mina sidor.Vem borde jag kontakta om min order från en Partner inte kommer fram i tid eller delar av ordern saknas? Om din order inte kommer fram eller ordern saknar vissa varor, ber vi dig kontakta Partnern direkt för att hitta en lösning. Du kan enkelt kontakta Partnern via mina sidor.Om du kontaktar Partnern för att en del varor från ordern saknas, kommer Partnern kunna informera dig om varan som saknas är skickad separat eller om det har uppstått ett problem med den här delen av ordern. Partnern kommer svara på förfrågningar inom två arbetsdagar. Om Partnern inte har svarat inom två arbetsdagar, kan du kontakta Elgigantens kundservice. Det här alternativet kan ta längre tid, men vi kommer försöka att lösa ditt problem inom sju arbetsdagar.