Jämför produkter Du kan jämföra upp till 3 produkter
Vanliga frågor om Epoq

Vanliga frågor om Epoq

Det är ofta ett stort beslut att renovera om för att få sitt drömkök eller att uppgradera sin tvättstuga. Det är otroligt många saker som man ska tänka på. Hos Elgiganten har vi förståelse för att du har många funderingar. Och därför har vi samlat en lista över de vanligaste frågorna om Epoq, så att du enkelt och snabbt kan få svar på just dina frågor.

Hitta de vanligaste frågorna här

När du vill boka en tid för köksplanering så har du flera möjligheter. Du kan boka tid för en köksplanering online via: Boka ett möte, Du kan kontakta och boka via kundservice och så kan du självfallet också boka genom att besöka din närmaste Elgiganten-butik.

Vill du dela upp betalningen av ditt Epoq kök? Inga problem. Genom vårt samarbete med Ecster kan du ansöka om delbetalning och därefter betala i den takt som passar dig. Vi erbjuder delbetalning på upp till 60 månader.

Här kan du läsa mer om delbetalning av kök genom Ecster.

Har du tappat bort ritningarna som du fick efter din köksplanering med våra köksspecialister, eller har du inte fått dem så kan du naturligtvis kontakta oss för hjälp.

Gå till kontaktuppgifter för Epoq Kundservice .

Vi kan för närvarande inte erbjuda extra färg, utan vi rekommenderar att ni tar med en lådfront till en färghandel och får färgen scannad.

Vi levererar överallt på fastlandet i Sverige. Om du bor på en ö utan förbindelse till fastlandet (väg/bro), levererar vi till närmaste punkt på fastlandet.

Läs mer om köksleveranser på denna sida.

Våra köksspecialister kommer informera dig om leveranstiden när du beställer din kökslösning. Annars kan du kontakta kundservice. Och du kan dessutom spåra din leverans, så du kan se status på din leverans.

Det kan finnas många skäl till att du plötsligt får förhinder på leveranstiden. Därför har du självfallet också möjlighet att ändra tiden. Du kan ändra leveransdatum genom att kontakta kundservice. Lägg märke till att detta ska göras minst en veckan innan leveranstiden.

Det kan finnas många skäl till att leveransen blir senare än förväntad. Våra köksspecialister gör alltid deras bästa för att hitta den snabbaste leveransmöjligheten på det datum som passar dig bäst. Om det slutar med att den slutliga leveranstiden inte passar den avtalade, så ta kontakt med köksspecialisten. Du hittar en kontaktöversikt här.

Leveransdatum och -tidspunkt noga planerade för att undvika förseningar, men det kan tyvärr fortfarande hända. Vid förseningar ber vi dig att kontakta kundservice. Kom ihåg att du kan spåra din beställning.

För att kunna hjälpa dig behöver vi några grundläggande upplysningar. Det finns olika dokumentationskrav för olika typer av reklamationer när det gäller ditt Epoq kök. Vi har samlat de olika kategorierna på en sida, så att du enkelt kan ta reda på hur du går till väga för att reklamera.

Gå till Epoq Reklamation för att hitta aktuella dokumentationskrav.

Gå alltid igenom alla element så snabbt som möjligt efter leverans. Vi rekommenderar att du sorterar leveransen efter kvittot. Upptäcker du fel eller defekta varor i leveransen ska du ta kontakt med vår kundservice . Du har 7 dagar på dig att göra oss uppmärksamma på skador eller saknad av delar. Har du också beställt köksmontering via oss är det viktigt att du meddelar oss om saknade/skadade delar så snabbt som möjligt.

Gå till Epoq Reklamation för att hitta aktuella dokumentationskrav.

Vi på Elgiganten finns här för att hjälpa dig att montera ditt nya Epoq-kök eller tvättstuga. Professionella köksmontörer från våra samarbetspartners ser till att ditt drömkök monteras effektivt, på rätt sätt och till ett bra pris.

Läs mer om Epoq köksmontering!

Vi har också satt ihop en listamed tips och tricks till dig som själv har tänkt sätta upp ditt kök!

Du bestämmer naturligvis helt själv om du vill ha hjälp att montera ditt nya Epoq kök eller inte. Vi rekommenderar att du överväger att använda våra erbjudande om att få monteringen utfört av professionella köksmontörer. Är du en händig en och vill själv montera ditt nya kök, så vill vi fortfarande gärna hjälpa dig så mycket som möjligt. Därför har vi tagit fram en monteringshandbok, som hjälper dig med monteringen av ditt Epoq kök. Vi har också satt ihop en listamed tips och tricks som gör monteringen enklare!

Vill du helst undgå skruvar, lim och verktyg? Upptäck hur enkelt det är att montera köket med Click!

Den här korta videon visar hur lådorna kan monteras av skenorna. Dessutom visar den också hur du sätter tillbaka lådorna på plats igen.

Har du själv monterat ditt kök eller har du fått det monterat av en privat montör kan vi inte hjälpa dig. Ta då själv kontakt med din montör. Har du beställt monteringen via Elgiganten, ber vi dig kontakta kundservice, om du inte är nöjd med monteringen eller med montörerna.

Vi hoppas naturligvis att du inte ska behöva göra en reklamation. Men om det skulle vara nödvändigt, så kan du bli uppdaterad genom att kontakta kundservice.

Alla Epoq-kök har 25 års funktionsgaranti! Med Epoq får du ett kvalitetskök eller en tvättstuga som håller i många år.

Läs mer om Epoqs funktionsgaranti.

Pil med texten: Gå till Epogs framsida