Vanliga frågor om EpoqDet finns många val att göra när du inreda ett kök eller en tvättstuga. Vi vet att du kan ha många frågor och funderingar. På den här sidan har vi samlat de vanligaste frågorna om Epoq.
Hur kommer jag i kontakt med Epoq kundservice? Gå till kontaktuppgifter för Epoq Kundservice .Gå till Epoq Reklamation för att läsa mer om dokumentationskravHur bokar jag tid för en köksplanering? När du vill boka en tid för köksplanering så har du flera möjligheter. Du kan boka tid för en köksplanering online via: Boka ett möte. Du kan kontakta och boka via kundservice och så kan du självfallet också boka genom att besöka din närmaste Elgiganten-butik.Hur kan jag få hjälp att finansiera mitt kök? När du köper ett Epoq-kök med Elgiganten vill vi att du ska ha tillgång till de bästa betalningsalternativen.Ta reda på mer om våra finansiella tjänster och hur du ansöker om kökslån.Var är mina ritningar? Om du har tappat bort ritningarna efter din köksplanering eller inte har fått dem, kontakta oss för hjälp.Kan jag beställa extra färg? Vi kan för närvarande inte erbjuda extra färg, utan vi rekommenderar då att ni tar med en lådfront till en färghandel och får färgen scannad.Hur fungerar det med leverans av kök? Vi levererar överallt på fastlandet i Sverige. Om du bor på en ö utan förbindelse till fastlandet (väg/bro), levererar vi till närmaste punkt på fastlandet.Läs mer om köksleveranser på denna sida.När kommer min leverans? Våra köksspecialister kommer informera dig om leveranstiden när du beställer din kökslösning. Du kan också kontakta kundservice, och du kan dessutom spåra din leverans så att du kan se status på din leverans.Kan jag ändra leveransdatum? Det kan finnas många skäl till att du plötsligt skulle behöva ändra leveranstiden. Därför har du självfallet också möjlighet att ändra tiden. Du kan ändra leveransdatum genom att kontakta kundservice. Lägg märke till att detta ska göras minst en veckan innan leveranstiden. Vad gör jag om leveranstiden är senare än förväntat? Det kan finnas många skäl till att leveransen blir senare än förväntad. Våra köksspecialister gör alltid sitt bästa för att hitta den snabbaste leveransmöjligheten på det datum som passar dig bäst. Om det slutar med att leveranstiden inte matchar den avtalade tiden, så ta kontakt med din lokala köksspecialist. Du hittar kontaktupplysningarna här.Vad gör jag vid försening? Leveransdatum och -tidspunkt är noga planerade för att undvika förseningar, men det kan tyvärr fortfarande inträffa. Vid förseningar ber vi dig att kontakta kundservice. Kom ihåg att du även kan spåra din beställning.Hur går jag tillväga för att göra en reklamation? För att kunna hjälpa dig behöver vi några grundläggande upplysningar. Det finns olika dokumentationskrav för olika typer av reklamationer när det gäller ditt Epoq-kök. Vi har samlat de olika kategorierna på en sida så att du enkelt kan ta reda på hur du går till väga för att reklamera.Gå till Epoq Reklamation för att hitta aktuella dokumentationskrav.Vad händer vid fel eller om det saknas varor? Gå alltid igenom alla delar så snabbt som möjligt efter leverans. Vi rekommenderar att du sorterar leveransen efter kvittot. Upptäcker du att något saknas eller defekta varor i leveransen ska du ta kontakt med vår kundservice. Du har 14 dagar på dig att göra oss uppmärksamma på skador eller delar som saknas.Gå till Epoq Reklamation för att hitta aktuella dokumentationskrav.Hur får jag mitt nya kök monterat? Vi på Elgiganten finns här för att hjälpa dig att montera ditt nya Epoq-kök eller tvättstuga. Professionella köksmontörer från våra samarbetspartners ser till att ditt drömkök monteras effektivt, på rätt sätt och till ett bra pris.Läs mer om Epoq köksmontering!Vi har också satt ihop en lista med tips och tricks till dig som själv har tänkt sätta upp ditt kök!Kan jag montera mitt kök själv? Du bestämmer naturligvis helt själv om du vill ha hjälp att montera ditt nya Epoq-kök eller inte. Vi rekommenderar att du överväger att använda våra erbjudande om att få monteringen utfört av professionella köksmontörer. Är du händig och vill montera ditt nya kök på egen hand, så önskar vi fortfarande gärna hjälpa dig så mycket som möjligt. Därför har vi tagit fram en monteringshandbok, som hjälper dig med monteringen av ditt Epoq kök. Vi har också satt ihop en lista med tips och tricks som gör monteringen enklare!Vill du helst undgå skruvar, lim och verktyg? Upptäck hur enkelt det är att montera köket med Click!Hur tar jag ut lådorna ur skenorna? Den här korta videon visar hur lådorna kan monteras av skenorna. Dessutom visar den också hur du sätter tillbaka lådorna på plats igen.Vad gör jag om jag inte är nöjd med monteringen? Har du själv monterat ditt kök eller har du fått det monterat av en privat montör kan vi inte hjälpa dig. Ta då själv kontakt med din montör. Har du beställt monteringen via Elgiganten, ber vi dig kontakta kundservice om du inte är nöjd med monteringen eller montörerna.Hur tar jag reda på status på min reklamation? Vi hoppas naturligvis att du inte ska behöva göra en reklamation. Men om det skulle vara nödvändigt, så kan du bli uppdaterad genom att kontakta kundservice.Hur länge gäller garantin? Epoq ger dig 35 års garanti på kök och tvättstugor samt utökad garanti på kranar, köksbelysning och eluttag. Läs mer om Epoqs garantier här!