Jämför produkter Du kan jämföra upp till 3 produkter
 Öppet köp i 30 dagar hos Elgiganten

Såhär fungerar öppet köp hos Elgiganten

Ibland är det svårt att välja rätt, och därför får du 30 dagars öppet köp hos Elgiganten (Hela 50 dagar för alla klubbmedlemmar!). På så sätt kan du fritt prova produkterna hemma – och se om de passar för dig.
Elgiganten är More Than Things

Att lära sig nya prylar tar ofta lite tid och det kan också vara svårt att föreställa sig hur en produkt passar in hemma. Därför erbjuder Elgiganten öppet köp i 30 dagar – så att du får tid att prova produkten och vara säker på att den passar till dig. Är du kundklubbsmedlem och registrerar ditt köp på ditt konto kan du prova i 50 dagar. Skulle du vilja, är du välkommen att lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka.

Det här måste du göra

Måste det vara något speciellt skäl till att jag lämnar tillbaka produkten?

Nej, du behöver inte säga något om varför du inte ville ha produkten. Det kan hända att vi frågar dig om skälet, men då är det i så fall för att kunna hjälpa dig att välja en annan produkt som kanske passar dig bättre.

Hitta all info om hur du lämnar tillbaka din produkt

Hur lämnar jag tillbaka en produkt?

Även om du har öppnat kartongen och börjat använda produkten kan du lämna tillbaka den om du inte är nöjd (med vissa undantag). Ta med dig produkten till en av våra butiker så får du en ny produkt eller pengarna tillbaka på en gång! Det ska vara enkelt att använda sig av tjänsten med öppet köp hos Elgiganten. Därför kan du lämna in produkten på vilken butik som helst – oavsett var du har köpt den. Du kan också lämna tillbaka produkten med post om det passar dig bättre. Om du ska lämna tillbaka en produkt som du har fått hemskickad ska produkten skickas tillbaka till oss (med spårningsnummer), om möjligt i originalemballaget, tillsammans med ångerrättsblanketten (som bifogades orderbekräftelsen du fick via e-post). 

Varan kan returneras till vårt returcenter:

Elgiganten Returcenter Port C
Möbelvägen 54
556 52 Jönköping

Har du frågor kan du alltid vända dig direkt till vår kundtjänst.

Finns det några krav gällande produkten som lämnas tillbaka?

Ja, produkten måste vara i samma skick som när du köpte den. Det innebär att den måste rengöras och vara utan repor eller andra märken från användning. Det är också viktigt att alla tillbehör som medföljer också returneras med produkten. Det finns inget krav på att produkten returneras i originalförpackningen, men vi uppskattar om du har tagit hand om den.

Hur lämnar jag tillbaka en produkt?

Måste jag ha med kvitto?

Om du vill ha pengarna tillbaka måste du ha med kvitto. Om du har fått en present med byteslapp, kan du också lämna tillbaka produkten, men då kommer du istället få ett tillgodokvitto eller ett presentkort som kan användas i alla Elgigantens butiker.

Hur får jag tillbaka pengarna?

Som regel överförs pengarna till det kortet som varan betalades med. Du kan dock också få pengarna in på ett annat konto – eller som kontanter om det finns tillräckligt med kontanter i kassen och beloppet är under 1 000 kronor.

Måste jag ha med kvitto?

Begränsningar och undantag

Är det några begränsningar på hur många produkter jag kan lämna tillbaka?

I utgångspunkt är det inga begränsningar på hur ofta du kan använda dig av lösningen med öppet köp, men returrätten kan tas bort vid upprepat missbruk.

Vilka produkter gäller det inte för?

Öppet köp gäller för de allra flesta av Elgigantens produkter. Det finns dock vissa undantag.

  • Mobiltelefoner (öppet köp gäller dock vid obruten förpackning)
  • Produkter med abonnemang
  • Programvara, spel eller film med bruten plombering
  • Epoq-kök och specialbeställda köksdelar

Om varan är köpt av en partner på Elgiganten Marketplace kommer inte Elgigantens returrätt att gälla, och du måste ta kontakt direkt med partnern för att avtala retur.

Elgiganten är More Than Things