När gav medarbetarna senast din IT-chef en klapp på axeln?
Denna tjänst gör livet enkelt för IT-avdelningen och ännu enklare för anställda.
Apple Business Manager uppsummerat:
- Utrustningen levereras till den anställdes skrivbord redo att ställas in.
- Programvara, appar, policyer och begränsningar kan installeras med bara några knapptryckningar.
- Administratören kan när som helst göra ändringar och installera uppdateringar på alla enheter.
Onboardingen av nya anställda är ett nöje för alla växande företag. Men för IT-chefen innebär det mycket extra arbete. Varje ny anställd behöver sin egen mobiltelefon med rätt inställningar, programvara och övervakning. Med Elgigantens DEP-auktorisering och Apple Business Manager kan anställda få utrustning som redan är inställd och redo att användas – direkt från kartongen. Det kan inte bli enklare.
Oavsett om ditt företag har fem, 20 eller 100 anställda är det en mödosam och tidskrävande uppgift för IT-chefer att hantera den tekniska utrustningen. Varje enhet kräver installation och distribution, inloggning av lager och kontinuerlig hantering och uppdatering.
- Apple har en bra lösning för detta med sitt enhetsregistreringsprogram (DEP). Det fungerar utmärkt tillsammans med företagets eget MDM-system (Mobile Device Management) för att ge en förenklad och smidig utrullning av hård- och mjukvara, förklarar Tania Prorokovic, Account Manager B2B på Elgiganten B2B-avdelning, Elgiganten Företag, Göteborg.
Egen IT-avdelning med Elgiganten
Oavsett om företaget är stort eller litet måste utrustning distribueras, underhållas och bytas ut vid behov. Programvaran måste installeras och uppdateras. För små IT-avdelningar är alla sätt att effektivisera sitt arbete mycket uppskattade.
– Elgiganten göra det möjligt för ditt företag att hantera sin hårdvara och mjukvara lika effektivt som ett stort företag med egen IT-avdelning, förklarar Prorokovic.
Apple Business Manager gör jobbet enklare för IT-chefer, men anställda kommer också att märka fördelarna med den här lösningen.
– För det första gör det att de snabbt kan börja jobba. För det andra är svarstiden snabb när nya krav dyker upp, säger Account Managern avslutningsvis.
Såhär fungerar det
Med Apple Business Manager levereras utrustningen till varje enskild anställd som är redo att konfigureras. De öppnar förpackningen, loggar in och de är bra att börja. Enheten är konfigurerad med önskad programvara och appar. Policy och begränsningar kan också installeras i detta steg. Allt som krävs för att möta den anställdes behov, samtidigt som företagets datasäkerhet upprätthålls, ingår. Administratören har full åtkomst till och kan göra ändringar och installera uppdateringar på alla enheter.
Vad är DEP och MDM?
Apple Device Enrollment Program (DEP) är ett ramverk som stöder företagets eget MDM-system (Mobile Device Management). MDM gör det möjligt för den utsedda administratören att konfigurera alla företagets enheter trådlöst och säkert
Steg för steg:
1. Registrera dig för Apple Business Manager här:
https://www.apple.com/se/business/it/
2. Beställ nya enheter från Elgiganten Företag som måste vara "Registrerade hos ABM".
3. Enheterna konfigureras och konfigureras i MDM-lösningen.
4. De nya enheterna levereras från Elgiganten till dig.
5. Enheterna är nu förkonfigurerade och redo att användas.
Rekommenderade Apple-produkter:
Läs merTräffa en expert. Besök våra butiker.
Upptäck hela vårt utbud av Apple-produkter och få råd och support från våra Apple-experter i någon av våra butiker. Välkommen!
Registrera dig för ett företagskonto.
Genom att bli företagskund hos Elgiganten så får du all hjälp du behöver när du ska handla saker till ditt företag.
Kontakta vårt säljteam.
Vill du göra ett större köp eller är du intresserad av en offert? Kontakta vårt centrala säljteam så hjälper vi dig vidare.